Rajd Barbórka 2011 czyli wielkie święto!

W pierwszy weekend grudnia Warszawa będzie żyła kolejnym wielkim, sportowym wydarzeniem. W sobotę czeka nas 49. edycja Rajdu Barbórka. Na trasie czterech odcinków specjalnych pojawią się najlepsi kierowcy, najszybsze samochody i tysiące nie tylko rajdowych kibiców.

Nie bez powodu impreza zyskała miano kultowej, bo Barbórka to jedyne takie wydarzenie w Polsce, zwieńczone niesamowicie spektakularną rywalizacją na ulicy Karowej. Jednak zanim najlepsi rozpoczną rywalizację w Kryterium Asów, wcześniej wszyscy zawodnicy będą mieli do pokonania blisko 20 oesowych kilometrów.

Walka rozpocznie się już o 7:30 rano odcinkiem Żerań FSO, skąd kierowcy pojadą na służewiecki Tor Wyścigów Konnych. Drugi OS ruszy o 8:30, a pierwsza cześć imprezy zakończy się ściganiem na terenie przyległym do lotniska na Bemowie, gdzie pierwszy samochód wystartuje o 10:00. Już pół godziny wcześniej, także na Bemowie rozpocznie się serwis, podczas którego kibice będą mieli niepowtarzalną okazje przyjrzeć się pracy mechaników, zdobyć autograf ulubionego kierowcy czy na wyciągnięcie ręki poczuć moc rajdowych potworów.

Tegoroczną nowością jest konfiguracja samych odcinków specjalnych. Na każdym z nich kierowcy przejadą aż trzy pętle, więc na pewno nie zabraknie bezpośredniej rywalizacji, bardziej znanej z wyścigowych torów niż rajdowych tras.

A na deser? Oczywiście Karowa! W tym roku kultowy odcinek został wydłużony, by przynieść jeszcze więcej emocji i stać się jeszcze atrakcyjniejszym. Ponieważ na Karowej potoczy się walka o kolejnego Asa, wystartują tam tylko najlepsi - do rywalizacji w Kryterium zostanie dopuszczonych 30 załóg, które w przedpołudniowych próbach osiągną najlepsze wyniki.

Kierowcą, który ma na swoim koncie najwięcej wygranych w rajdzie Barbórka jest Tomasz Kuchar, nieoficjalnie nazywany "Królem Karowej". Nikt inny lepiej nie potrafi wytłumaczyć powodów, dla których każdy chce tu być:

- Barbórka jest absolutnym świętem motorsportu, jest imprezą docenianą nie tylko w Polsce, ale także poza naszymi granicami. Wielokrotnie spotykałem w Europie oraz poza nią ludzi, którzy o naszym rajdzie słyszeli. Kierowcy przed startem zbroją się w najlepsze i najmocniejsze samochody, dla każdego ten rajd jest bardzo prestiżowy. A to, co jest najbardziej unikalne, to niesamowita atmosfera, magia przede wszystkim Karowej, ale także pozostałych odcinków, na których zarówno dziennikarze jak i kibice mogą ustawić się bardzo blisko samochodów. No i nie zapominajmy o tym, ze Barbórka jest też atrakcyjna dla naszych partnerów i sponsorów, możemy im podziękować za cały sezon mistrzostw Polski, ścigamy się w centrum Warszawy przed wielotysięczna widownią, rajd jest szeroko opisywany i pokazywany w gazetach, telewizji i internecie. - tłumaczy Kuchar.

Tradycyjnie, zanim wystartuje prawdziwa rajdowa rywalizacja, kibice zgromadzeni na trybunach w centrum Warszawy będą mogli obserwować przejazdy pokazowe, które rozpoczną się już o 16.00. Jak zwykle nie zabraknie celebrytów, pięknych samochodów i legendarnych kierowców!

W tym roku organizatorzy zaprosili do startu na Karowej miedzy innymi Sobiesława Zasadę, Longina Bielaka, Andrzeja Jaroszewicza czy Błażeja Krupę. Legendarny smak Barbórki przypomną nam takie marki jak Syrena, Fiat 125, Polonez, Renault Alpine 310A, Toyota Celica i Audi Quattro.

Zanim kierowcy ruszą do rywalizacji na odcinkach specjalnych, samochody będą musiały przejść Badanie Kontrolne. Zaplanowano je na piątkowe popołudnie (początek o 13:30) przed głównym wejściem do Galerii Handlowej Bemowo. Przez kilka godzin pojawi się tam także wiele atrakcji dla kibiców - miedzy innymi będzie można wygrać bilety na sobotnią imprezę i obejrzeć galerię fotografii z poprzednich Edycji Rajdu Barbórka.

Harmonogram 49. Rajdu Barbórka:

Sobota, 3.12.2011

OS1 - Tor FSO, 7,12 km, start 7:30, koniec 11:30 OS2 - Tor Służewiec, 7,92 km, start 8:30, koniec 12:30 SERWIS - Bemowo, start 9:30, koniec 13:30 OS3 - Bemowo, 3,74 km start 10:00 koniec 14:00 OS4 - Karowa, 2,10 km start 16:00 koniec 20:00 (start Kryterium Asów o 17:25)

Więcej o: