Fin Esapekka najszybszy na superoesie w Mikołajkach

Punktualnie o godz. 16 wystartował 69. Rajd Polski, który zaliczany jest do klasyfikacji mistrzostw Europy. W piątkowych kwalifikacjach, które odbyły się na torze w Mikołajkach, najszybszy okazał się Fin Esapekka Lappi

Przypomnijmy, że duży wpływ na powstanie tego wyjątkowego toru miało porozumienie władz Mikołajek z władzami PZM o przedłużeniu współpracy do 2014 r. Prawdziwy chrzest przeszedł w 2009 roku, kiedy to Rajd Polski znalazł się w kalendarzu eliminacji rajdowych mistrzostw świata WRC.

Superoes do jazdy równoległej został wybudowany niedaleko hotelu Gołębiewski na powierzchni ok. 11 ha. Na początku do użytku został oddany jedynie tor o nieregularnych kształtach, a dopiero w późniejszym czasie powstały trybuny na 400 widzów, parkingi oraz budynek socjalny.

Kierowcy walczący o wykręcenie jak najlepszego czasu startują parami. Co ciekawe, zawodnicy po pokonaniu pewnej długości odcinka zamieniają się torami, by po przejechaniu przez stalowy przepust wrócić na swoje poprzednie pozycje.

Długość toru wynosi 2393 m, szerokość jezdni to 7 m, natomiast droga serwisowa ma 860 m. - Wykonaliśmy trzy warianty tego toru - mówi Arkadiusz Obidziński z firmy Arkas-Projekt, która wspólnie z firmą Viakom wykonała projekt tej inwestycji. - Dwa z nich były zdecydowanie krótsze i mniej występowało na nich łuków. Po konsultacjach z władzami Polskiego Związku Motorowego i Mikołajek zdecydowaliśmy się jednak na wydłużenie toru, przez co stał się nieco trudniejszy. Zadbaliśmy także o bezpieczeństwo kierowców i widzów, bo na łukach po zewnętrznej stronie zostaną zamontowane stalowe bariery energochłonne. Podobnie jest w pasie dzielącym tor.

W piątek najszybszy na trasie okazał się Fin Esapekka Lappi, który przejechał odcinek w czasie 1:51:40. Na drugim miejscu uplasował się Michał Sołowow, a trzeci rezultat uzyskał Maciej Rzeźnik. Kajetan Kajetanowicz, który w piątek na łamach "Gazety" zapowiadał walkę o zwycięstwo, uszkodził swój samochód i był ostatni. Niewykluczone jednak, że załoga będzie rozmawiała z organizatorami na temat uzyskania lepszej pozycji startowej. W sobotę i niedzielę rywalizacja przenosi się bowiem na szutrowe trasy.

Bilety na rajd można zakupić w specjalnych punktach informacyjnych kibica. Ich spis można znaleźć na www.rajdpolski.pl.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.