F1. GP Kanady: Najważniejszy będzie wybór opon

Bardzo śliski tor w Kanadzie wpływa na szybkie zużycie ogumienia. Kierowcy narzekają, że często, już po pięciu okrążeniach stan opon jest bardzo nadwerężony. Robert Kubica zdecydował się wyjechać na tor w ostatniej serii sobotnich kwalifikacji na twardych oponach. Jakie strategie wybrali pozostali kierowcy? Relacja ZCzuba i Sport.pl z GP Kanady na żywo od 18

- Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek przejechał na nich więcej niż dziesięć kółek - mówił o miękkiej mieszance Pedro de la Rosa, o czym pisze portal F1.pl .

Kubica po sobotnich kwalifikacjach tłumaczył- Wybór opon był dosyć trudny i wiedzieliśmy, że miękka mieszanka jest lepsza na czasówkę. Szybsza o około 0,3 sekundy na okrążeniu i łatwiejsza w prowadzeniu. Pokazała to druga sesja, kiedy byłem znacznie bliżej czołówki.

Polak dobrze jednak wie, że w GP Kanady opony niszczą się wyjątkowo szybko. W tych warunkach, najlepiej sprawdzać się będą twarde opony i to na takich Kubica przejechał ostatnią część kwalifikacji. Zgodnie z przepisami, kierowcy zaczną wyścig na oponach na których kończyli sesję kwalifikacyjną. Na twardą mieszankę zdecydowali się jedynie kierowcy Red Bulla i właśnie Kubica. Mają oni nadzieję, że gdy konkurenci będą zjeżdżać do pit stopu by zmienić starte miękkie gumy, będą mogli wyrobić sobie odpowiednią przewagę.

- Mimo wszystko w Q3 postanowiliśmy wyjechać na tor na twardszym ogumieniu, co będzie lepszym wyborem na wyścig - mówił po kwalifikacjach. - Niestety, straciliśmy przez to minimum dwa miejsca, a pewnie i więcej. Mogłem więc zakwalifikować się wyżej, ale mam nadzieję, że zyskam na tej decyzji jutro - tłumaczył Polak.

Oprócz Kubicy i kierowców Red Bulla, pozostali zawodnicy kończyli kwalifikacjach na oponach miękkich. Na pewno w niedzielę będą mieli większe problemy z utrzymaniem się na trudnym torze. Czy będą w stanie utrzymać opony w dobrym stanie i przejechać cały wyścig tylko raz zjeżdżając do boksu?

Kubica, Vettel i Webber będą mogli wybrać ten wariant w drugiej części wyścigu, kiedy bolidy będą dużo lżejsze. Dodatkowo tor będzie bardziej nagumowany, co ma przedłużyć ich żywotność. Wydaje się, że Polak jest przed wyścigiem w bardzo dobrej sytuacji.

Na jaki oponach startuje pierwsza dziesiatka?

1. Lewis Hamilton - miękkie

2. Mark Webber - twarde

3. Sebastian Vettel - twarde

4. Fernando Alonso - miękkie

5. Jenson Button - miękkie

6. Vitantonio Liuzzi - miękkie

7. Felipe Massa - miękkie

8. Robert Kubica - twarde

9. Adrian Sutil - miękkie

10. Nico Rosberg - miękkie

Szef Renault: Oby nasza taktyka się opłaciła ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.