F1. Renault oprotestowa這 tylne skrzyd這 McLarena

Renault, zesp馧 Roberta Kubicy, oprotestowa這 tylne skrzyd這 McLarena, kt鏎e Mi璠zynarodowa Federacja Samochodowa uzna豉 za legalne. Rozwi您anie brytyjskiego zespo逝 pozwala osi庵n望 wy窺ze pr璠ko軼i na prostych, nawet o 10 km/h.

Dzia豉nie systemu aerodynamicznego McLarena wyja郾ia serwis Pitstop. "Brytyjscy in篡nierowie opracowali sprytny system kana堯w powietrznych, kt鏎e przechodz przez ca造 kokpit, a do tylnej cz窷ci nadwozia. [...] Powietrze przep造wa od nosa przez kokpit do tylnego skrzyd豉. Na prostych kierowca zatyka otw鏎 w kokpicie i zmienia ci郾ienie przy tylnym spojlerze, "wygaszaj帷" go. To zmniejsza opory powietrza i pozwala osi庵n望 wy窺ze pr璠ko軼i na prostych, nawet o 10 km/h. Jednocze郾ie w kr皻ych partiach toru skrzyd這 zn闚 generuje odpowiedni docisk."

Korespondencja z Bahrajnu: Kubica sam nie wie jak silne jest Renault. Najlepsze McLareny? Samoch鏚 McLarena - tak, jak ka盥ego innego zespo逝 - zosta dok豉dnie sprawdzony pod k徠em regulaminu w czwartek na torze Sakhir w Bahrajnie. Szefowie zespo逝 informowali, 瞠 podczas procesu projektowania samochodu konsultowali si z Mi璠zynarodow Federacj Samochodow (FIA).

Rozwi您anie brytyjskiego zespo逝 budzi jednak kontrowersje w padoku: - Nie ulega w徠pliwo軼i, 瞠 rozwi您anie McLarena jest ca趾owicie nielegalne - powiedzia radiu BBC dyrektor techniczny Renault Bob Bell. - Zaczynaj kolejny wy軼ig zbroje, kt鏎y b璠zie kosztowa wszystkich wielkie pieni康ze. FIA powinna by bardziej dok豉dna w przypadku takich rzeczy.

W徠pliwo軼i zg豉szaj te in篡nierowie z Williamsa, ale szef Red Bulla Christian Horner, kt鏎ego zesp馧 ju wcze郾iej jako pierwszy podda w w徠pliwo嗆 aerodynamiczne rozwi您anie McLarena, m闚i, 瞠 skoro system uznano za legalny, to pozosta貫 zespo造 musz stara si znale潭 na to w豉sne rozwi您ania: - Kwestionowali鄉y to rozwi您anie jaki czas temu i skoro FIA po inspekcji stwierdzi豉, 瞠 jest ono w porz康ku, to oznacza, 瞠 mamy do czynienia raczej ze sprytnym rozwi您aniem ni nielegalnym projektem.

W poprzednim sezonie technicznym hitem okaza造 si podw鎩ne dyfuzory, kt鏎e skonstruowa造 Brawn, Toyota i Williams wykorzystuj帷 nieprecyzyjne przepisy. FIA zalegalizowa豉 to rozwi您anie po kilku wy軼igach i konstrukcj podw鎩nych dyfuzor闚 zaj窸a si ca豉 stawka zespo堯w.

Dla Kubicy jedno podium w sezonie b璠zie wielkim sukcesem

Czytaj relacje z trening闚: pierwszy trening i drugi trening

Formu豉 jak nowa, Kubica jak nowy