W kwalifikacjach Polak radził dobrze, ale jego wysiłki zostały zmarnowane przez błąd mechaników. W ostatniej rundzie trzeciej tury kwalifikacji źle zamontowali opony w bolidzie Kubicy.
- Samochód nagle stracił przyczepność. Zjechałem do garażu, ponieważ nie było sensu dalej jechać - tłumaczył kierowca BMW Sauber. ?
Ostatecznie w kwalifikacjach Kubica był dziesiąty. ?
BMW zadecydowało, że w Hiszpanii Polak pojedzie z nowym silnikiem. Każdy kierowca ma do dyspozycji osiem egzemplarzy na sezon. W Barcelonie zostanie użyty czwarty z tej puli. ?
Ponadto podczas Grand Prix Hiszpanii kierowcy BMW testować będą szereg unowocześnień w bolidach. Całość to tzw. pakiet aerodynamiczny dzięki któremu zespół ma zbliżyć się do czołówki Formuły 1. - Samochód jest szybszy, ale oczywiście wolelibyśmy znaleźć się jeszcze bardziej z przodu - komentował zmiany Kubica po kwalifikacjach.
W Hiszpanii BMW wystartuje bez podwójnego dyfuzora i systemu KERS.
Polak będzie miał jeden z najcięższych bolidów w stawce. Więcej paliwa w pierwszej dziesiątce zabrał na pokład tylko Nico Rosberg, co może to mieć akurat bardzo duże znaczenie. Niemiec startujący tuż przed Kubicą ma na pokładzie paliwo na trzy okrążenia więcej. Kluczowymi sprawami będą zatem start oraz tempo w pierwszej fazie wyścigu. Kubica wystartuje ze środka stawki, i musi bardzo uważać na panujący tam scisk. Wyprzedzanie na katalońskim torze jest praktycznie niemożliwe, zatem dodatkowe okrążenia przed pierwszym tankowaniem dają sporą przewagę.
Więcej o taktyce Kubicy w Barcelonie -
">czytaj tutaj ?