Rajd Wisły. Starcie zespołów w HRSMP

Wielkimi krokami zbliża się szósta, finałowa runda aktualnego sezonu Motul HRSMP. Rajd Wisły wyłoni nie tylko zwycięzców sezonu w poszczególnych klasach, ale również pozwoli na zdobycie kolejnych punktów w klasyfikacji zespołowej. Sprawdzamy, jak prezentuje się sytuacja ekip startujących w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski tuż przed metą sezonu.

M&C Historic Rally Team

Klasyfikacja Zespołowa w HRSMP, to - jak w innych rajdach - klasyfikacja zespołów sponsorskich i producentów. Liderem i zarazem już pewnym zwycięzcą w klasyfikacji zespołów sponsorskich jest M&C Historic Rally. Ekipa, w której w sezonie 2018 startowali Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński w Porsche 911 SC RS, Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy, Mariusz Ziółkowski i Przemek Bosek w Polonezie 2000, Marcin Gaciarz i Marcin Kowalik w Nissanie Sunny GTI oraz Mirosław Miernik i Marcin Leśnik we Fiacie Abarth 131 Rally wywalczyła w sześciu rundach 476 punktów, zapewniając sobie już pewne Mistrzostwo Polski. Sponsorem tego zespołu jest firma Miernik & Compnay. To najstarsza Polska firma zajmująca się zarządzaniem ryzykiem w biznesie. Posiada one również dział zajmujący się PR-em promocją i reklamą w polskich rajdach samochodowych. 

„Zdobyliśmy w klasyfikacji Zespołów Sponsorskich bardzo cenny tytuł Mistrza Polski. Jest on tym bardziej cenny, że to już nasz drugi taki tytuł, bo w tej klasyfikacji zwyciężyliśmy również w 2017 roku. Dla każdej firmy wywalczenie zespołowego Mistrza Polski w rajdach to wielki zaszczyt i doskonała reklama. Dla Miernik & Company, firmy zajmującej się zarządzaniem ryzykiem dodatkowo najlepszy dowód, że potrafimy właściwie oceniać ryzyko we wszystkich dziedzinach i warunkach, w tym w tak zmiennych i nieprzewidywalnych okolicznościach z jakimi mamy do czynienia w rajdach samochodowych.  Wygrana z zespołami Bosch Service, Toyoty i GO+Cars daje nam wielką satysfakcję, bo to wspaniałe zespoły rajdowe, reprezentujące renomowanych i silnych sponsorów. Mam nadzieję ze w sezonie 2019, w którym Motul HRSMP wystartuje w pięciu wspólnych rundach asfaltowych razem RSMP, będzie jeszcze więcej zespołów sponsorskich, a rywalizacja będzie jeszcze bardziej zacięta, widowiskowa i emocjonująca" - mówi prezes M&C Risk Management, szef zespołu rajdowego M&C Historic Rally team i jednocześnie koordynator cyklu Motul HRSMP, Mirosław Miernik.

Bosch Service Rally Team

Na drugim miejscu w klasyfikacji zespołów sponsorskich jest Bosch Service Rally Team, który na tę chwilę ma na koncie 355 punktów. W barwach zespołu występują w tym sezonie Elefant, współpracujący z pilotami Ernestem Kornobisem i Marcinem Boryckim w BMW 318is, Marek Suder i piloci Darek Gurdziołek i Kuba Matyjewicz w Fordzie Sierra Cosworth 4x4, Mariusz Polak i Tadeusz Gargas w Audi B2 Coupe Quattro oraz Paweł Hofman i Marcin Barłoga w Saabie 96 V4 Rally. W czasie jednej z rund ekipę reprezentowała również załoga Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała w Fordzie Escorcie RS.

„Nasz zespół powstał spontanicznie, kiedy to w czasie Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza wpadłem na ten pomysł, ponieważ trzech moich kolegów z HRSMP jest właścicielami warsztatów serwisowych BOSCH. Dodatkowo łączyło nas również wspólne zamiłowanie do kolekcjonowania klasycznych aut. Przyjęliśmy nazwę Bosch Service Rally Team. Jesteśmy zadowoleni z naszego wyniku, ale wiemy, że na pewno byłyby on lepszy, gdybyśmy rozpoczęli wspólną rywalizację już od pierwszej rundy” - podsumowuje Zbyszek Kotarba, koordynator i pomysłodawca zespołu.

Toyota Team Classic

Trzecie miejsce w tej samej klasyfikacji przypadło zespołowi Toyota Team Classic, reprezentowanemu przez Michała Horodeńskiego i Arkadiusza Sałacińskiego w Toyocie Celice GT-Four oraz załogę Paweł Wysocki/Jakub Zalega startującą w tym sezonie Toyotą Corollą AE86. Jak do tej pory ekipa klasycznych Toyot zgromadziła 121 punktów.

Horodeński/Sałaciński Toyota Team ClassicHorodeński/Sałaciński Toyota Team Classic HRSMP

„To pierwszy sezon mojej załogi i całego zespołu Toyota Team Classic w HRSMP, chociaż nasza ekipa jest już całkiem doświadczona w rywalizacji w imprezach typu track day. Razem z Arkiem zaczęliśmy jeździć z pomiarem czasu dopiero od trzeciej rundy, Paweł i Kuba też nie uczestniczyli we wszystkich rajdach, więc nasz wynik uznajemy za naprawdę udany. Mamy duże apetyty na więcej w przyszłym sezonie i chcemy dalej kultywować bogate, rajdowe tradycje Toyoty” - mówi Michał Horodeński, lider zespołu Toyota Team Classic.

GO+Cars Atlas Ward

Ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje ekipa GO+Cars Atlas Ward. Na tę chwilę zespół zdobył 57 punktów i jest reprezentowany przez tylko jedną załogę, którą tworzą Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński w Audi Quattro.

Olchawski/Wroński GO+Cars Atlas WardOlchawski/Wroński GO+Cars Atlas Ward HRSMP

Subaru Historic Rally Team

W klasyfikacji zespołów producenckich w HRSMP startuje obecnie jedynie ekipa Subaru Historic Rally Team, która przed Rajdem Wisły ma na koncie 103 punkty. Zespół reprezentuje załoga Michał Pryczek/Jacek Pryczek w Subaru Imprezie GC8 555 w legendarnych barwach, w których startował Colin McRae. 

Pyrczek/Pryczek Subary Historic Rally TeamPyrczek/Pryczek Subary Historic Rally Team HRSMP



„Aktualnie w klasyfikacji producenckiej HRSMP startujemy tylko my, więc tak naprawdę w tej kategorii nie mamy z kim konkurować. Muszę jednak przyznać, że reprezentowanie oficjalnych barw Subaru i zespołu Subaru Historic Rally Team,

założonego przez Marka Kluszczyńskiego, ważną postać w środowisku związanym z tą marką, jest dla mnie zaszczytem. Mam nadzieję, że w przyszłości w tej klasyfikacji znajdą się również inne zespoły - mówi Michał Pryczek, kierowca Subaru Imprezy GC8 555.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.