To trzeci start Kajetanowicza w tej imprezie, najmilej wspomina zeszłoroczną edycję, którą nie dość, że wygrał, to jeszcze zapewnił sobie tytuł rajdowego mistrza Europy. W tym roku będzie to nieco inna impreza, dla niemal wszystkich zawodników odcinki będą nieznane. Znajomość trasy nie odegra aż takiego znaczenia, ważniejsze będzie dobre przygotowanie opisu.
- Mam świadomość, że przed tak trudnym rajdem jak Akropol powinniśmy wykrzesać z siebie solidną dawkę zaangażowania potrzebną, by zmierzyć się z takim wyzwaniem. To niezbędne, bo w tym roku Rajd Akropolu przenosi się o ponad 100 km na północ, na zupełnie nowe dla nas trasy, na które ruszymy po przeszło 200 dniach przerwy od ścigania na szutrze - mówi Kajetaonowicz, który ostatni raz na szutrze jechał w ubiegłym roku w... Rajdzie Akropolu.
Kajetanowicz z pilotem Jarosławem Baranem ruszą do walki w trzeciej rundzie FIA ERC jako liderzy klasyfikacji mistrzostw. Ubiegłoroczni triumfatorzy Rajdu Akropolu w tegorocznej odsłonie greckiego klasyka będą rywalizować Fordem Fiestą R5 Evo. Takim samym autem będzie dysponował ich najgroźniejszy rywal - Aleksiej Łukjaniuk. Rosjanin wygrał otwierający sezon Rajd Wysp Kanaryjskich, ale po wypadku i zniszczeniu auta zabrakło go na starcie w Irlandii. Teraz chce odrabiać straty do Kajetanowicza. W klasyfikacji generalnej cyklu ma ich o 22 mniej od Polaka.
W najwyższej kategorii ERC-1 zobaczymy w sumie 12 aut w tym dwie polskie załogi - Fordami Fiesta R5 pojadą Tomasz Kasperczyk, dla którego będzie to drugi rajd ME w tym sezonie, oraz Jarosław Kołtun, który startował już na Wyspach Kanaryjskich i w Irlandii.
W kategorii ERC-2 po trzecie zwycięstwo z rzędu pojedzie Wojciech Chuchałą. Pilotowany przez Daniela Dymurskiego kierowca Subaru Imprezy STi w dwóch pierwszych rundach ME był bezkonkurencyjny, ale także dlatego, że w jego klasie nie startowało zbyt wielu rywali. W Rajdzie Akropolu aut ERC-2 będzie nieco więcej, bo w sumie aż 15, z czego sześć walczących o punkty w klasyfikacji cyklu.
Po drugie zwycięstwo z rzędu pojedzie Łukasz Pieniążek, który prowadzi w ERC-3 oraz w ERC-Junior po wygranej w kwietniowym Rajdzie Irlandii.
7:30 - odcinek testowy
10:23 - odcinek kwalifikacyjny (3,7 km)
13:00 - wybór pozycji startowych
17:30 - ceremonia startu (Termopile)
9:08 - OS 1 - New Gravia 1 (25,7 km)
10:01 - OS 2 - Amfissa 1 (14,29 km)
11:04 - OS 3 - Paleohori 1 (12,43 km)
12:09 - Serwis A - 30 min. (Lamia)
13:47 - OS 4 - New Gravia 2 (25,7 km)
14:40 - OS 5 - Amfissa 2 (14,29 km)
15:43 - OS 6 - Paleohori 2 (12,43 km)
Flexi serwis B - 45 minut (Lamia)
7:00 - Serwis C - 15 minut (Lamia)
7:55 - OS 7 - Eleftherohori 1 (17,87 km)
8:48 - OS 8 - Rengini 1 (11,61 km)
9:16 - OS 9 - Elatia/Karya 1 (33,86 km)
10:56 - Serwis D - 30 min. (Lamia)
12:06 - OS 10 - Eleftherohori 2 (17,87 km)
12:59 - OS 11 - Rengini 2 (11,61 km)
13:27 - OS 12 - Elatia/Karya 2 (33,86 km)
14:50 - Serwis E - 10 minut (Lamia)
15:04 - Ceremonia mety - zakończenie rajdu (Lamia)
Tenisistki pięknieją przy samochodach? Są na to dowody [ZDJĘCIA]