F1. Nowy sezon w Lotus Renault miał być kluczowy dla Kubicy

Trzeciego lutego, podczas pierwszych przedsezonowych testów, okazało się, że nowy bolid Roberta Kubicy jest najszybszy. - Nasz cel jest jeden: zwycięstwa - powiedział szef zespołu Eric Boullier. Tymczasem Polak może w ogóle nie wystartować w tym roku w barwach zespołu Lotus Renault GP, gdyż w niedzielę uległ niezwykle groźnemu wypadkowi, po którym czeka go długa rehabilitacja.
Podczas trzeciego dnia testów Polak uzyskał najszybszy czas ze wszystkich kierowców biorących udział w treningach w Walencji. I choć pierwsze treningi mają głównie na celu sprawdzenie, czy wszystko działa jak należy, Kubica był na ustach ekspertów. Okazało się, że samochód został wyposażony w unikalny system wydechowy, który zwiększa docisk auta, pozwalając na szybsze pokonywanie łuków i zakrętów. Optymizm w zespole był olbrzymi.


Kubica mówił: - Siedzenie w domu mnie już dręczyło. Fajnie, że zespół wygląda lepiej niż 12 miesięcy temu. Między listopadem, grudniem, styczniem 2010 i 2011 jest różnica jak między niebem a ziemią. Wtedy w tunelu aerodynamicznym nie było bolidu, tylko kurz.

Faktycznie, rok wcześniej nie było wiadomo, jaka jest przyszłość zespołu, z którym Polak dopiero co podpisał kontrakt. Nowy był właściciel - Renault powoli zmieniało swoje podejście do Formuły 1, ograniczając się do dostarczania silników i systemów takich jak KERS i sprzedając swoje udziały.

W tym sezonie było inaczej. Finansowa stabilność spowodowała, że prace nad nowym samochodem zaczęły się, jeszcze zanim poprzedni model wystartował w pierwszym GP 2010 r.

Właściciel zespołu, luksemburski inwestor nowych technologii Gerard Lopez powiedział projektantom: - Macie być odważni, nie bać się ryzyka. Powstał rzeczywiście odważny bolid.



Jednak aby szybko jeździł, potrzebny jest odważny kierowca. W zeszłym sezonie Polak zdobył gros punktów dla Renault. Ósmy w klasyfikacji Kubica zdobył 136 pkt, 13. Pietrow - zaledwie 27. Różnica między nim a drugim kierowcą Witalijem Pietrowem była więc największa wśród wszystkich zespołów F1.

Doszło do tego, że przyszłość Rosjanina w zespole zależała od tego, jak da sobie radę w ostatnich wyścigach, oraz od zaangażowania jego sponsorów.

W zeszłym sezonie Lopez mówił, że chce, aby jego zespół zbudowany został wokół Kubicy, najważniejszego atutu zespołu. Teraz będzie musiał - przynajmniej przez pierwsze miesiące - poradzić sobie bez niego.


Wszystkie najnowsze informacje o Kubicy - znajdziesz na Sport.pl >


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata