Sport.pl

F1. GP Monaco? Całowanie barier oponami!

Robert Kubica zdradza klucz do sukcesu w Monaco. - Potrzebuję samochodu, który daje pewność, że można wcisnąć pedał gazu do końca, jechać do granic możliwości - prawie całować barierę oponami. - i dodaje - To wymagający psychicznie wyścig, w Monako jesteś stale zajęty. Relacja z weekendu GP Monaco na żywo w Sport.pl i zCzuba.pl od piątku.
Po ostatnim GP w Barcelonie .html Kubica nie był zadowolony ze swojego występu - To było frustrujące, bo miałem trudne pierwsze okrążenie, na którym straciłem trzy miejsca; to wpłynęło na resztę wyścigu. I jeszcze kontakt z Kobayashim, który zniszczył samochód. Bolid był przez to podsterowny. - żali się Kubica - Byłem zaskoczony, że moje tempo nie było aż takie złe i udało mi się uważnie jechać za Sutilem. Ale trudno wyprzedzać w Barcelonie i nie było szans na wyprzedzenie go. - czytamy na oficjalnej stronie zespołu Renault.

Kubica liczy, że lepiej pójdzie mu w niedzielnym GP Monaco. - Cieszę się ze startów na torach ulicznych, zwłaszcza w Monako, zawsze szło mi tam dobrze, w 2008 stanąłem na podium - mówi Polak.

Wyścig w Monaco należy do najtrudniejszych w sezonie. Ciasny, uliczny tor będzie stanowił problem nie tylko w czasie wyścigu, ale także - a może przede wszystkim - podczas sobotnich kwalifikacji, bowiem na tor wyjadą aż 24 bolidy. O wyprzedzanie będzie jeszcze trudniej, niż w Barcelonie. Ten wyścig to duże wyzwanie dla każdego kierowcy. Kubica na blogu pisze - Ściany są tam bardzo blisko, to bardzo wymagający wyścig dla kierowców - nie fizycznie, ale psychicznie. Większość torów ma zwykle długą prostą, gdzie można odpocząć przez kilka sekund, a w Monako jesteś stale zajęty. - przestrzega polski kierowca.

Do sukcesu w Monaco potrzebny jest odpowiedni samochód - Bez dobrze wywarzonego bolidu w Monaco trudno o dobry wynik. Jeśli bolid jest wyważony, można naprawdę docisnąć gaz i jechać do granic możliwości, przejechać tylko o centymetry od ścian - prawie całować bariery oponami. Nie ma żadnego marginesu błędu. - kończy Kubica.

F1. Renault w tej samej lidze co Mercedes? Gigantyczny postęp od początku sezonu


Sprawdź nasz profil na facebooku - www.facebook.com/Sportpl »

Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata