Sport.pl

F1. Renault z systemem F - duct już w Hiszpanii?

Wszystko wskazuje na to, ze Renault już podczas GP Hiszpanii będzie dysponowało systemem F - duct. Pozwala on, na schowanie tylnego skrzydła bolidu, co z kolei daje większą prędkość na prostych. Dysponujące F - ductem McLareny i Mercedesy zdominowały treningi przed GP Chin.
Rusza wielki konkurs Wygraj Formułę! Do zdobycia 10 000 zł. Zagraj! »

Jak podaje portal renault-f1.fr zespół Roberta Kubicy jest na dobrej drodze do wprowadzenia F -ducta do swoich bolidów już podczas GP Hiszpanii (9 maja).

Po GP Australii szef Renault Eric Boullier zapowiedział, że jego zespół nie jest zainteresowany skopiowaniem nowatorskiego systemu opracowanego przez McLarena. Wyniki treningów przed GP Chin zmusiły Francuzów do zweryfikowania swoich sadów na temat przydatności F- ducta. Cztery bolidy dysponujące nim zajęły cztery czołowe miejsca na obu treningach.

- Aktywnie pracujemy nad skonstruowaniem własnego F-ductu. Dwaj ludzie pracują tylko nad tym. Nie potrafię określić kiedy będziemy gotowi. Mam nadzieję, że jak najszybciej - powiedział Boullier portalowi AutoHebdo.fr. Ten sam portal spekuluje, że system powinien być ukończony na GP Hiszpanii, gdzie są wyjątkowo długie proste odcinki.

Czym jest F - duct?

System F - duct pozwala kierowcy na schowanie tylnego skrzydła bolidu, co daje większą prędkość na prostych. Jako pierwsi zastosowali go kierowcy McLarena, obecnie posiada go także zespół Mercedes GP.

- System ten jest czymś, co trzeba posiadać. Kanał F (ang. F - duct) pozwala na notowanie lepszych czasów. Co prawda wszystko zależy od toru, ale urządzenie to pozwala na oszczędności czasowe w granicach 0,5 sekundy - mówi Sebastian Vettel z Red Bulla, który podobnie jak pozostałe zespoły w stawce F1 pracuje nad własnym projektem.

Więcej opinii o systemie F - duct »


Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata