Robert Kubica: Tor w Melbourne pasuje mi bardziej niż ten w Bahrajnie

W teamie Renault przed GP Australii w Melbourne wszyscy są w dobrych humorach. - Obydwaj nasi kierowcy są w stanie walczyć o punkty - twierdzi dyrektor techniczny Renault Alain Permane. Pierwszy trening przed GP Australii rozpocznie się w piątek o 2:30 polskiego czasu, kwalifikację w sobotę o 7., a wyścig w niedzielę o 9. Relacja na żywo na Z Czuba.pl i na Sport.pl

Permane na oficjalnym serwisie Renault chwali obydwu kierowców teamu, a szczególnie Roberta Kubicę. - Robert wykonał niesamowitą pracę by po zderzeniu na początku przesunąć się z 17. miejsca na 11. W środkowej części wyścigu był bardzo szybki. Miał tempo porównywalne z dwoma Mercedesami i McLarenem Jensona Buttona. To jasne, że nie jesteśmy na tym samym poziomie co Red Bull i Ferrari, ale jazda w Bahrajnie przekonała mnie, że bez problemu możemy rywalizować o punkty w tym sezonie - twierdzi Francuz.

Robert Kubica jest przekonany, ze w Melbourne Renault spisze się lepiej. - W Bahrajnie z różnych powodów nie wykorzystaliśmy całego potencjału. Siódme miejsce zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu było realne - twierdzi Polak, który w pierwszym wyścigu sezonu był jedenasty, a wcześniej w kwalifikacjach zajął dziewiąte miejsce. - Melbourne to tor, który bardziej nam pasuje. Takie przeczucie miałem już przed startem sezonu - twierdzi Polak. - Cały czas poprawiamy bolid. Podczas testów w Walencji wiedziałem, że nasza maszyna jest mocna, ale cały czas możemy ją jeszcze ulepszyć. Rywalizacja nie odbywa się tylko na torze, ale też w fabryce - dodaje.

- Cel na Melbourne to awans do trzeciej fazy kwalifikacji. To bardzo realny plan - twierdzi Permane i wyjaśnia jakie zmiany chcą wprowadzić inżynierowie przed wyścigiem. - To nie tajemnica, że kluczowa jest siła docisku. Planujemy zmienić przednie skrzydło i dodać specjalną część do tylnego skrzydła, co powinno ją zwiększyć.

Bahrajn pokazał: Kubica powalczy z Mercedesem, z czterech mistrzów faworytami Alonso i Hamilton! Renault > ma zgodę na poprawki silnika

Więcej o:
Copyright © Agora SA