Sport.pl

Kubica: Wbiłem się w dziurę, prawe koło przestało być okrągłe

Wbiłem się w dziurę i prawe koło przestało być okrągłe. Poprosimy FIA o możliwość wymiany koła, chodzi przecież o bezpieczeństwo - mówi po kwalifikacjach Robert Kubica. Polak zajął dziewiąte miejsce w kwalifikacjach do Grand Prix Bahrajnu. Relacja na żywo z wyścigu na Sport.pl od godziny 13.
Robert Kubica wystartuje do niedzielnego wyścigu o GP Bahrajnu z dziewiątego miejsca. Piąta linia to daleko, ale też lokata Polaka jest idealnie pasująca do tego, co można było wyrokować na podstawie wypowiedzi szefów Renault, jego samego, czasów treningów i testów. Ale dziewiąte miejsce pokaauje też możliwości bolidu. I to jest miła niespodzianka. - pisze na swoim blogu dziennikarz Sport.pl Bartosz Raj



Wypowiedź Kubicy po kwalifikacjach do GP Bahrajnu

Ostatnie mierzone okrążenie zaczęło się źle, bo wyjechałem poza tarkę na końcu wyjazdowego okrążeniu i już tu straciłem na szybkości. Na 6. zakręcie, tam gdzie są trzy wyboje w tym jeden wielki i trzeba mieć szczęście, aby łagodnie przez to przejechać, bo trzeba tam dohamować. Ja akurat tak trafiłem, że wbiłem się w dziurę i prawe koło przestało być okrągłe. Poprosimy FIA o możliwość wymiany koła, chodzi przecież o bezpieczeństwo.

Celowaliśmy w siódme miejsce w kwalifikacjach, dlatego wybraliśmy miękkie opony. Bez nich trudno o nie walczyć. Skończyło się na dziewiątym. Teraz można powiedzieć, że miękkie opony mogą dać przewagę, ale mogą dać i stratę. Warto mieć na początku miękkie opony, z większą przyczepnością, gdy jedzie się samochodem o 100 kg cięższym niż w zeszłym roku, ale szybciej się niszczą. Więc być może lepiej byłoby je mieć później.

Chyba nikt z zewnątrz, spoza zespołu, nie spodziewał się, że będziemy w stanie walczyć z McLarenami czy Mercedesami. My mieliśmy na to nadzieję. Uważam, że akurat tor w Bahrajnie nie wybija naszych lepszych stron. Tu różnica między najlepszymi a nami jest większa, niż na innych torach, nie tylko dlatego, że tor jest dłuższy, ale ze względu na charakterystykę naszego samochodu. Uważam, że na przykład w Australii będzie nam łatwiej osiągnąć lepsze wyniki.

W porównaniu z zeszłym rokiem już zrobiliśmy poprawę, choć oczywiście do podium jest daleko.

Wyścig może się potoczyć różnie. Jeśli o nas chodzi, mamy w samochodzie części, które niekoniecznie się sprawdzają w kwalifikacjach, natomiast w wyścigu mogą być pomocne.

GP Bahrajnu. Robert Kubica » czarnym koniem?


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata