Raport "Auto Motor und Sport": Renault najmniej paliwożerne w F1

Auto Motor und Sport przygotował interesujące zestawienie dotyczące silników F1. Jak z niego wynika, najmocniejszą jednostką napędową był Mercedes, najsłabszą Toyota, a najmniej paliwożerną Renault - donosi portal F1.pl. Oszczędność bolidu Renault może dać Robertowi Kubicy dużą przewagę w przyszłym sezonie.
Oczywiście producenci nie ujawniają osiągów swoich silników, ale każdy z nich usiłuje szacować możliwości konkurencji za pomocą badań głośności i pomiarów GPS.

Według pomiarów dokonanych w trakcie sezonu, najmocniejszym motorem w sezonie była V8 Mercedesa, która rozwijała moc 755KM. Niewiele słabszy był motor BMW (ok. 3,25KM mniej). Tuż za liderami znalazł się silnik Ferrari.

Po drugiej stronie uplasowała się jednostka napędowa Toyoty, z której korzystał także Williams (za dobre wyniki obu ekip odpowiadały zatem głównie zalety nadwozia TF109 i FW31), a nieco lepszy okazał się silnik Renault. Różnica w osiągach wyniosła zaledwie 2,5 procenta, czyli trochę ponad 18KM. Na torze oznaczało to 0,3 sekundy na okrążeniu.

Renault, które dysponuje słabszym motorem, wcale nie stoi na straconej pozycji. Jak wykazały obliczenia, pod względem zużycia paliwa liderem jest bowiem właśnie francuski motor, zdecydowanie mniej paliwożerny niż Mercedes.

W 2010 roku znaczenie tego czynnika jeszcze wzrośnie, bo nie będzie wolno tankować w trakcie wyścigu, co oznacza, że trzeba będzie startować z zapasem paliwa pozwalającym na pokonanie całego dystansu. Porównując do Mercedesa, z silnikiem Renault będzie można na pełnym zbiorniku przejechać trzy-cztery rundy więcej.

- Na początku wyścigu różnice w wadze powinny wynieść około dziesięciu kilogramów - podsumowuje Robert Kubica. Mniejsze obciążenie powinno przynieść zyski rzędu 0,3 sekundy na kółku.

Błąd Kubicy? Zbyt szybko związał się z Renault?
Najświeższe informacje z F1 - na F1.pl >


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata