Kubica wygrał z ligowym hitem Lech - Wisła

2,7 mln osób obejrzało w Polsacie niedzielny wyścig Formuły 1 o Grand Prix Brazylii, w którym drugie miejsce zajął Robert Kubica. Hit ekstraklasy Lech - Wisła wybrało w TVP 2 1,8 mln widzów.
Między godz. 18 a 19 obie relacje nałożyły się na siebie. W tym czasie drugą połowę meczu oglądało średnio 1,75 mln kibiców (100 tys. mniej niż pierwszą), a wyścig 2,3 mln osób. Te dwie sportowe transmisje gościły wówczas w 30 procentach wszystkich polskich domów, gdzie włączony był telewizor. Kiedy stało się jasne, że Kubica ma szansę na podium, widownia Formuły 1 podskoczyła aż do 3,1 mln. Wpływ mogło mieć jednak też to, że mecz się już skończył.

Fani Formuły 1 siadają przed telewizorem chętniej, jeśli czują, że jest szansa na wysokie miejsce Kubicy. W zeszłym roku, gdy BMW miało lepszy samochód, a Kubica zajmował czołowe lokaty w kwalifikacjach, niektóre wyścigi oglądało blisko 4 mln ludzi.

Ligowe hity w TVP (pokazuje cztery w sezonie) mają żelazną widownie na poziomie ok. 2 mln. Zeszłoroczne boje Legii z Wisłą i Lechem przyciągały rekordowe 2,3 mln.

Największe telewizyjne hity sportowe:

1. Olimpijski konkurs na dużej skoczni, Salt Lake City 2002 - 13,2 mln widzów

2. Mundial 2006 Polska - Niemcy - 12,3 mln

3. Konkurs PŚ, Zakopane 2003 - 12,1 mln

4. Euro 2008, Polska - Niemcy- 10,9 mln

5. Euro 2008, Polska - Austria 0- 10,6 mln

6. Mundial 2006 Polska - Ekwador - 10,7 mln

7. Eliminacje piłkarskich ME: Polska - Anglia (1999) - 10,1

8. MŚ w narciarstwie klasycznym 2001, konkurs na dużej skoczni - 9,9

Czy Kubica mógł wygrać GP Brazylii - czytaj tutaj »