Sport.pl

"Dlaczego Kubica chce skopiować koszmar z Chin?"

- Dlaczego Kubica chce skopiować koszmar z Chin? Nie wierzę, że BMW w tydzień odchudziło na tyle bolid, aby móc zaryzykować kolejny start z KERS - pisze o czwartkowej decyzji polskiego kierowcy Bartosz Raj
W czwartek na konferencji prasowej Robert Kubica ogłosił, że podczas piątkowych treningów przed GP Bahrajnu zamierza jeździć z zamontowanym KERS-em w swoim bolidzie. Ma także nadzieję wykorzystać system podczas kwalifikacji i wyścigu. Informacja ta - z uwagi na niepowodzenie tego pomysłu podczas poprzedniego wyścigu - zdziwiła redaktora Sport.pl, Bartosza Raja.
Tor w Bahrajnie najwygodniejszy dla Kubicy i BMW


- Dlaczego Kubica chce skopiować koszmar z Chin? - pisze na swoim blogu Raj. » Nie wierzę, że BMW w tydzień odchudziło na tyle bolid, aby móc zaryzykować kolejny start z KERS, nie wierzę, że cieżkie auto uda się tym razem dobrze przygotować, wreszcie, że sam Kubica schudł pokaźnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to:

- tajemnica BMW. Musi być coś, co pozwala Kubicy ryzykować start z KERS-em. Może to być nigdzie nie ogłaszana rewolucja w bolidzie, może ten "remont" już de facto nastąpił, a Chiny były wypadkiem przy pracy?

- odpuszczenie startu. Jawne skreślenie szans na jakikolwiek sukces w Bahrajnie, a jazdy z KERS mają dostarczyć tylko i aż wyników do analiz. A kiedy wreszcie przed Barceloną, w odchudzonym już bolidzie, Kubica wystartuje na serio z KERS, te dane pomoga zrobic wielki skok. Teorię wzmacnia fakt zakazu testów między wyścigami - kiedyś trzeba przecież testować.

- trzecie - Kubica zapałał irracjonalną miłością do KERS i w momencie kiedy wiele zespołów z niego rezygnuje (Renault, Ferrari), a kilka nie używa (Red Bull, Brawn), on z uporem instaluje system w swoim samochodzie. Przypomniało mi się zdanie, które powiedział Kubica po ulewnym wyścigu w Chinach. Na pytanie, że KERS chyba w takich warunkach nie była bardzo przydatny, odparł: - Nie byłbym wcale taki pewien.

Kalendarium kibica Formuły 1 na weekend 24-26 kwietnia (czas Polski):

Piątek 24.4.

9:00 - Pierwszy trening

13:00 - Drugi trening

Sobota 25.4.

10:00 - Trzeci trening

13:00 - Kwalifikacje (Relacja na żywo w Sport.pl)

Niedziela 26.4.

14:00 - Wyścig (Relacja na żywo w Sport.pl)

Całość czytaj na blogu Bartosza Raja »


Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata