Sport.pl

Robert Kubica zrezygnował z KERS

Był 12. na porannym sobotnim treningu przed sobotnimi kwalifikacjami. Najszybszy był Nico Rosberg w Williamsie, częsty zwycięzca treningów. Rosberg ani razu nie znalazł się na podium. Zaskakująco dobrze pojechał przeżywający kłopoty w słabym dotąd McLarenie mistrz świata Lewis Hamilton. Na treningu był 3., w piątek również miał najszybszy czas na porannym teście
Kubica odpadł w pierwszej turze kwalifikacji »

Polski kierowca nie użyje KERS podczas weekendu wyścigowego w Chinach. Kubica nie użył go w sobotnim treningu, i wtedy stało się jasne, że przez noc zespół BMW Sauber doszedł do wniosku, że - parafrazując piątkowe powiedzenie kierowcy - minusy użycia systemu przysłoniły plusy.
Poznaj tor w Szanghaju, czyli gdzie przydadzą się dyfuzory, a gdzie KERS


Podczas wyścigu tylko trzech kierowców będzie uzywało KERS: Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen z McLarena, oraz Nick Heidfeld z BMW Sauber. W ostatniej chwili z użycia systemu zrezygnowało też Renault. Podczas czwartkowej konferencji prasowej kierowca Red Bulla Mark Webber stwierdził, że KERS to wiele hałasu o nic. System, którego wprowadzenie kosztowało w dobie kryzysu miliony euro, nie jest w tym sezonie obowiązkowy. Niepowodzenie KERS prawdpodobnie spowoduje, że nie będzie on również obowiązkowy w przyszłym sezonie.

KERS jest ciężki, to źle wpływa na zużycie opon. Tymczasem w Chinach zużycie opon może okazać się kluczowe - tor jest bardzo chropawy i rzadko używany, zaś dostawca opon Bridgestone przywiózł do Chin krytykowana super miękką mieszankę. Niektórzy kierowcy twierdzą, że te opony będą trudne do użycia po dwóch, trzech okrążeniach, ekstremiści uznają, że po przejechaniu pierwszego, prawego zacieśniającego się zakrętu stracą swoje najlepsze cechy.

Prawdopodobnie właśnie kłopoty ze zrównoważeniem samochodu po dodaniu ciężkiego KERS i co za tym idzie obawa o stan opon spowodowały zrezygnowanie z KERS. Kubica w piątek na treningach po raz pierwszy w tym sezonie użył systemu, pozwalającego na krótkie dopalanie raz na jednym okrążeniu (ok. 80 KM dodatkowej mocy w czasie ok. 7 s). Na porannych treningach z KERS był 18.

Kubica przed kwalifikacjami: Cudów nie będzie »


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata