Sport.pl

Kubica przed kwalifikacjami: Cudów nie będzie

- Wygląda na to, że my mamy większe problemy niż w poprzednich wyścigach, tracimy więcej czasu do czołówki. Z drugiej strony to normalne na słabo nagumowanym torze - mówi po piątkowych treningach Robert Kubica w serwisie F1.pl. Kwalifikacje w sobotę o ósmej rano.
- Piątek jak zwykle był bardzo pracowity, zwłaszcza, że mieliśmy trochę więcej problemów z balansem bolidu - mówił Kubica po treningach, w których po raz pierwszy w tym roku jechał z systemem KERS. Polak jeszcze nie wie, czy będzie miał ten system w sobotę i niedzielę. - W sobotę nie za bardzo mi pomógł, mam nadzieję, że pomoże mi w wyścigu. Moja sytuacja nie jest łatwa, z przyczyn, które dobrze znamy. Niestety, cały czas powtarza się problem wagi, jeśli chodzi o łączny ciężar bolidu i kierowcy. Gdybym ważył mniej, albo miał lżejszy samochód, byłoby łatwiej - powiedział Kubica.
Poznaj tor w Szanghaju, czyli gdzie przydadzą się dyfuzory, a gdzie KERS


Zdaniem kierowcy BMW Sauber przewaga bolidów wyposażonych w podwójne dyfuzory nadal będzie wyraźna. - Sytuacja się za bardzo nie zmieni - ich samochody lepiej radzą sobie w warunkach gorszej przyczepności toru, bo mają większy docisk. Podobno niektóre zespoły mają już podobne rozwiązania, zobaczymy jak to wpłynie na przebieg kwalifikacji - stwierdził Kubica. Mówiąc podobno Polak miał na myśli zespół McLarena, który podczas piątkowych treningów zastosował nowy dyfuzor. 

- Wygląda na to, że my mamy większe problemy niż w poprzednich wyścigach, tracimy więcej czasu do czołówki. Z drugiej strony to normalne na słabo nagumowanym torze, gdzie samochody z lepszym balansem są dużo szybsze. W Australii sytuacja w piątek wyglądała podobnie, a w sobotę radziliśmy już sobie lepiej - przypomniał Kubica.

Przeczytaj cały wywiad z Robertem Kubicą - w serwisie F1.pl »


Więcej o:

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata