Dieta cud samochodu Kubicy już teraz

Kubica już w Szanghaju ma lżejszy samochód niż wcześniejszy bolid, tylko nie wiadomo o ile schudł samochód i w którym miejscu.
W wywiadzie dla Sport.pl i "Gazety Wyborczej Willi Rampf", szef techniczny BMW Sauber potwierdził, że samochód Roberta Kubicy przechodzi dietę-cud. - To proces, który trwa. Już w Szanghaju możemy dzięki temu tak zamontować w jego samochodzie KERS i jednocześnie zrównoważyć jego samochód, tak aby dobrze sprawował się na tym torze - powiedział Rampf.

W wywiadzie dla "Gazety Wyborczej" (w piątek w kioskach) Kubica powiedział, że nic nie wie o odchudzaniu samochodu, i o tym, aby w Barcelonie, podczas majowego Grand Prix Hiszpanii, miał być lżejszy. A takie plotki krążyły po padoku.

Rampf powiedział też, że proces odchudzania samochodu trwa już od pewnego czasu. - Po prostu wymieniamy części na lżejsze - stwierdził Rampf.

O ile będzie lżejszy samochód Polaka w Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie? - Nie mogę zdradzić konkretnych liczb. Ale kilogram niewiele by dał. Powiedzmy to kwestia kilku kilogramów - powiedział z uśmiechem szef inżynierów BMW Sauber.

Samochód wraz z kierowcą nie może ważyć mniej niż 605 kg. Jednak masa netto samochodów jest dużo niższa, w związku z tym samochód i kierowca tez ważą dużo mniej. Dzięki różnicy inżynierowie mogą dociążyć pojazd specjalnym balastem w ten sposób, aby był on jak najbardziej zrównoważony podczas jazdy. Im większa różnica między limitem a prawdziwą wagą samochodu i kierowcy, tym lepiej dla osiągów. Kubica niestety należy do najcięższych kierowców, więc wprowadzenie ważącego około 25-40 kg KERS wymaga dalszych cięć. Sam kierowca - po zeszłorocznej drastycznej diecie - schudnąć już nie może bez uszczerbku na formie, stąd dieta samochodu.

Kubica i kilku innych kierowców są za wprowadzeniem wyższego limitu wagi kierowcy i samochodu.
Kubica musi gonić 'gang dyfuzorów'. Czy mu się uda?


Theissen: Jestem rozczarowany decyzja w sprawie dyfuzorów - czytaj tutaj »


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata