Ferrari bez KERS, Kubica z KERS

Zaskakująca decyzja wielkiego zespołu. Ferrari rezygnuje z systemu odzyskiwania energii kinetycznej w wyścigu, w którym KERS może dać przewagę.
W czwartek na torze w Szanghaju szef zespołu Stefano Domenicali powiedział, że ani Kimi raikkonen ani Felipe Massa nie użyją KERS w Chinach.

Dwa wyścigi, jakie rozegrano do tej pory - GP Australii i Malezji - zdominowały samochody, które KERS nie używały, choć Nick Heidfeld miał urządzenie na pokładzie po drodze do drugiego miejsca na torze Sepang.

Powszechnie uważa się, że system, który w tym roku nie jest obowiązkowy, nie pomaga w osiąganiu najlepszych czasów jednego okrążenia, ale jest skuteczny w sytuacjach wyścigowych takich jak próba wyprzedzania, lub obrona przed wyprzedzeniem. Za pomocą jednego przyciśnięcia guzika kierowca uwalnia zebraną w czasie hamowania energię zmagazynowaną w bateriach. Samochód otrzymuje dodatkowe 80 KM mocy i może wykorzystać ta moc w czasie niecałych siedmiu sekund.

Jednak KERS Ferrari nie jest w pełni bezpieczny. Podczas treningów w GP Malezji Kimi Raikkonen musiał wyskakiwać z dymiącego samochodu po awarii KERS. Prawdopodobnie dlatego Ferrari zrezygnowało z użycia urządzenia w wyścigu, który ewidentnie jest jak stworzony do użycia KERS.

Tego samego dnia, gdy Ferrari ogłosiło swoją decyzję, Robert Kubica powiedział Sport.pl, że użyje systemu po raz pierwszy - na razie podczas piątkowych treningów. Wynik próby da odpowiedź, czy BMW Sauber użyje KERS również w kwalifikacjach i co, za tym idzie, w wyścigu

Przed sezonem w szpitalu znalazł się mechanik BMW Sauber porażony prądem wysokiego napięcia.
Ferrari, McLarenowi i BMW będzie ciężko dogonić 'gang dyfuzorów'


Kubica: do czołówki tracimy sekundę - czytaj tutaj »


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata