Kubica: Do czołówki tracimy sekundę

Ja nie ukończyłem dwóch wyścigów, więc start sezonu zdecydowanie odbiega od moich oczekiwań. W krótkim czasie niełatwo będzie nam odnaleźć tę sekundę straty - mówi w wywiadzie dla portalu F1.pl Robert Kubica przed Grand Prix w Szanghaju.
Kubica przyznaje, że zastosowania systemu KERS w jego bolidzie wiąże się z pewnymi minusami w jego bolidzie - Chodzi przede wszystkim o balans samochodu. Zobaczymy też, jaka będzie przyczepność na tym torze. Wszystko będzie zależeć od tych dwóch czynników - balansu i przyczepności - mówi Polak.

Kierowca ostrożnie odnosi się także do kwestii zainstalowania w jego bolidzie dyfuzora, którego legalność w środę zatwierdziła FIA - Nie wystarczy go po prostu skopiować z innego samochodu - zwłaszcza, jeśli się nawet nie wie dokładnie, jak to wygląda, bo ze zdjęć niewiele wynika. Zakładanie nowej części do bolidu to nie jest łatwa sprawa. Nie jest powiedziane, że w danym samochodzie rozwiązanie z innego auta będzie się sprawdzało (...). W przypadku dyfuzora chodzi o aerodynamikę, a to są bardzo czułe rzeczy i muszą być szczegółowo dopracowane. Każde złe rozwiązanie, a nawet takie, które nie jest w stu procentach pewne, może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Polak przyznaje, że w Malezji jego team tracił do czołówki sekundę w kwalifikacjach - Jeśli chcemy walczyć o nasze cele, to trzeba jak najszybciej znaleźć nowe rozwiązania w samochodzie. Na pewno nie będzie łatwo, bo zespół spędził już trochę czasu nad bolidem, którym jeździmy teraz. To, czym się ścigamy, jest najlepszym rozwiązaniem, do którego mogliśmy do tej pory dojść. W krótkim czasie niełatwo będzie nam odnaleźć tę sekundę straty - wyznaje Kubica.
Teraz BMW Kubicy musi gonić 'gang dyfuzorów'


Cały wywiad z Kubicą - czytaj w portalu F1.pl »


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata