Kubica będzie miał problemy z powodu wagi?

W zeszłym roku schudłem i mieliśmy dość spore pole manewru, jeśli chodzi o próby wyważenia samochodu. Teraz wszystko idzie w dziwnym kierunku - mogę się zgodzić na to, że wysocy, a więc ciężsi kierowcy muszą zbijać wagę. Ale teraz dotyczy to także tych niższych i lżejszych - mówi Robert Kubica w wywiadzie po prezentacji nowego bolidu jego zespołu BMW Sauber.
Nowy bolid Kubicy - prezentacja w Walencji. Zdjęcia »

W Walencji Kubica opowiadał o różnicach w prowadzeniu nowego bolidu i tego z poprzedniego sezonu: - Największa z nich to dramatyczna zmiana w stosowaniu elementów wpływających na aerodynamikę - to zredukuje siłę docisku i samochód będzie prowadził się zupełnie inaczej - mówił Polak. - Ale pod koniec poprzedniego roku mieliśmy sporo testów w bolidzie, który był zbliżony do nowego, więc jesteśmy nieźle przygotowani. Ja już mam dużo informacji na temat tego, jak spisuje się samochód. A jeśli chodzi o ponowne wprowadzenie gładkich opon, to jest to jedna z najlepszych zmian. Chyba wszystkim kierowcom się to podoba.

Mniej Kubicy podoba się wykorzystywanie w bolidach KERS (System Odzyskiwania Energii Kinetycznej). Urządzenie sporo waży. To problem dla polskiego kierowcy. - W zeszłym roku schudłem i mieliśmy dość spore pole manewru, jeśli chodzi o próby wyważenia samochodu. Teraz wszystko idzie w dziwnym kierunku - mogę się zgodzić na to, że wysocy, a więc ciężsi kierowcy muszą zbijać wagę. Ale teraz dotyczy to także tych niższych i lżejszych. Waga kierowcy stała się nagle bardzo ważnym czynnikiem i wygląda na to, że w moim przypadku będzie to spory problem. Ale nie mogę tego zmienić.

Podczas testów Kubica jeździł nowym bolidem z KERS i bez tego urządzenia. Nie wyrobił sobie jednak zdanie, które rozwiązanie jest dla niego lepsze: - Jeszcze zbyt wcześnie, aby to oceniać, bo wciąż jesteśmy w fazie rozwoju KERS. Czeka nas wiele testów, w którym najważniejszym celem będzie zrozumienie tego, jak zachowuje się samochód i w którym kierunku powinno się go rozwijać. Potem musimy sprawić, aby KERS spisywał się jak najlepiej już przed pierwszym wyścigiem w Australii. Termin jest ważny, bo potem nie będzie już możliwości testowania.

Więcej w wywiadzie Kubicy po prezentacja w Walencji - czytaj tutaj »


WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata