Robert Kubica: musiałem zająć się czymś innym, bo za bardzo mnie to bolało

- Dwa lata temu nawet nie pomyślałbym o przyjeździe do Bahrajnu. Byłoby to zbyt trudne psychicznie, za bardzo bym cierpiał - powiedział Robert Kubica.
Kariera Roberta Kubicy w Formule 1 została przerwana nagle. W lutym 2011 roku polski kierowca miał poważny wypadek w rajdzie Ronde di Andora. Prowadzona przez niego Skoda Fabia wbiła się w barierę oddzielającą drogę od zbocza, kierowca ledwo uszedł z życiem. Do pełni sprawności nigdy nie wrócił, najwięcej kłopotów ma z ruchomością prawej ręki. To dlatego od wypadku nie pojawił się ani razu w bolidzie F1.

- Opuściłem Formułę 1 w niecodzienny sposób. Zakończyłem moją karierę w momencie, w którym nikt się tego nie spodziewał. Po wypadku otrzymałem wiele pozytywnych wiadomości, ale musiałem zająć się czymś innym, bo za bardzo mnie to bolało. Bolało, bo miałem wiele dobrych wspomnień z podróżowania po całym świecie - powiedział portalowi dailysportscar.com

- To dlatego poszedłem do rajdów. To coś kompletnie innego. Atmosfera i podejście też są różne - dodał.

Zdobył mistrzostwo świata w klasie WRC-2, ale w WRC nie udało mu się znaleźć miejsca w fabrycznym zespole i z rajdami zerwał. W tym roku wszystko podporządkował powrotowi na tor. Przejechał 12-godzinny wyścig w Mugello, wystartował na torze Spa-Francorchamps w wyścigu cyklu Renault Sport Trophy, wziął także udział w 6-godzinnym wyścigu na torze Vallelunga pod Rzymem.

W listopadzie testował auto klasy LMP-1, którymi ściga się World Endurance Championship i spekuluje się, że to może być następny etap w karierze 31-letniego Kubicy. - Dwa lata temu nawet nie pomyślałbym o przyjeździe do Bahrajnu. Byłoby to zbyt trudne psychicznie, za bardzo bym cierpiał - powiedział Polak, który na torze w Bahrajnie w 2010 roku zajął trzecie miejsce.

Za F1 Kubica wciąż tęskni. - To, czego mi brakuje najbardziej, to podejścia do pracy, a nie samej jazdy. Często mówimy o prowadzeniu samochodu, ale najlepsi kierowcy wyróżniają się przede wszystkim podejściem do pracy. Brakuję mi tego. Jeśli miałbym szansę być częścią wielkiego projektu, podjąłbym się tego. Jeśli tak, by nie było, to nie wiem - stwierdził.

Robert Kubica za kierownicą Renault Sport R.S. 01




WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata

WRC 2019, klasyfikacja MŚ

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz świata