WRC. Volkswagen sprawdza auto Kubicy. Szef M-Sportu: To tylko formalność

W sobotę hiszpańskie media donosiły, że zespołowi Volkswagena nie spodobały się modyfikacje w samochodzie Roberta Kubica. Polak dostał specjalną zgodę na używanie łopatki zmiany biegów zamiast tradycyjnego drążka. Sprawę wyjaśnił szef M-Sportu Malcolm Wilson. - Jost Capito z Volkswagena chciał się tylko upewnić, że zmiany nie dają kierowcy żadnej technologicznej przewagi - powiedział niemieckiemu ?Rallye Magazin?.
Na Twitterze nie tylko o rajdach pisze @kgirgiel

- FIA zgodziła się na modyfikacje w samochodzie Kubicy, z 14 głosujących osób przeciwna była tylko jedna. Przedstawiciele producentów nie mieli nic przeciwko - powiedział szef M-Sportu Malcolm Wilson. Szef Volkswagena Jost Capito chciał się tylko upewnić, że zmiany nie dają kierowcy żadnej technologicznej przewagi. To była tylko formalność. Wprowadzamy prawie identyczny system, jaki FIA dopuściła roku temu, gdy Kubica zdobył tytuł WRC-2 w Citroenie DS3 RRC. Nie ma żadnego problemu i wszyscy czekamy na Roberta w Fordzie Fiesta WRC od M-Sportu.

Po wypadku w rajdzie Ronde di Andorra sprzed dwóch lat Kubica wciąż nie odzyskał pełnej sprawności w prawej dłoni. Dlatego zamiast tradycyjnego drążka zmiany biegów używa łopatki przy kierownicy. To rozwiązanie daje szybsze przełożenie, ale w aucie Polaka zamontowany jest specjalny system spowalniający proces. Rozwiązanie nie daje żadnej przewagi technologicznej.

Kubica korzysta też ze zmodyfikowanego hamulca ręcznego, który jest tak skonstruowany, by kierowca nie musiał ciągnąć dźwigni, tylko ją pchać. Z obu tych udogodnień korzystał przez cały poprzedni sezon w citroenie.

W 2014 roku będzie pojedzie pełny cykl mistrzostw świata za kierownicą Fordem Fiesta WRC, przygotowywanym przez zespół M-Sport. Pierwsza runda mistrzostw to Rajd Monte Carlo, rozgrywany w połowie stycznia. Pilotem Polaka na ten rajd będzie Jakub Gerber. Załoga wystartowała ostatnio w dwóch małych włoskich rajdach. Dwa tygodnie temu w Ronde Citta dei Mille zajęła czwarte miejsce i wygrała klasę S2000. W niedzielę wygrała rajd Ronde Citta di Sperlonga, zwyciężając w trzech z czterech odcinków specjalnych.