Adam Ma造sz wystartuje w Rajdzie Dakar. Nowa kariera mistrza i wielki biznes

Adam Ma造sz w drugiej po這wie kwietnia ma og這si, 瞠 w styczniu wystartuje w Rajdzie Dakar - wynika z informacji Sport.pl. By貫go skoczka wspiera maj dotychczasowi sponsorzy - firmy Generali i Lotto, oraz prawdopodobnie Red Bull i TVP. - Adam ma 34 lata i jest w fantastycznym momencie, aby zacz望 starty w rajdach terenowych - m闚i Sport.pl ekspert rajdowy i dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk. Ma造sz w przesz這軼i wielokrotnie m闚i o swoim zami這waniu do rajd闚.
Jest rzeczywi軼ie taka propozycja. Oficjaln decyzj og這sz za kilka tygodni - m闚i Sport.pl, Adam Ma造sz




Rajd Dakar w 2012 roku odb璠zie si w dniach 1-15 stycznia, a jego trasa o d逝go軼i ponad 9 tys. kilometr闚 wiedzie przez Argentyn, Chile i Peru.

- Ma造sz w naszym zespole? Nadal nie mo瞠my potwierdzi tej informacji, ale w nied逝gim czasie, w drugiej po這wie kwietnia, ujawnimy, kim jest nasz "Secret Man" - m闚i Sport.pl Jasiek Na喚cz z RMF Carolina Team. "Secret Man" to zamaskowana posta, kt鏎 - wzorem tajemniczego Stiga ze znanego programu "Top Gear" - zesp馧 promuje od kilku miesi璚y.

- Czy rozmawiali鄉y z Ma造szem? Z tego, co ja wiem, takich rozm闚 nie by這 - m闚i Na喚cz.

Z informacji Sport.pl wynika jednak, 瞠 do ko鎍a kwietnia zesp馧 wsp鏊nie z Ma造szem og這si swoje plany, kt鏎ych najwa積iejszym punktem jest udzia w Dakarze.

- Wielkim plusem jest to, 瞠 Ma造sz od kilkunastu lat jest czynnym sportowcem przyzwyczajonym do re磨mu treningowego, do okre郵onych wymaga. To nie jest amator, kt鏎y przez rok siedzi za biurkiem, a potem dla kaprysu jedzie na Dakar - a tacy uczestnicy w tym rajdzie si przecie zdarzaj - m闚i Sport.pl ekspert rajdowy i dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk.

O mo磧iwym starcie Adama Ma造sza w przygotowuj帷ym si do udzia逝 w Rajdzie Dakar RMF Carolina Team w pa寮zierniku poprzedniego roku napisa "Dziennik Zachodni", dwa miesi帷e p騧niej "Puls Biznesu" uczyni z tego zagadnienia temat numeru. Sobotni "Fakt" poda, 瞠 Ma造sz w ubieg造m tygodniu podpisa ju umowy ze sponsorami i 瞠 start w RMF Carolina Team jest pewny.

Frajda Adama, samotno嗆 Izy

Ma造sz, kt鏎y pod koniec marca zako鎍zy karier skoczka, w ostatnich tygodniach m闚i przy r騜nych okazjach: - Mam pewne propozycje ze 鈍iatka motoryzacyjnego. W tych plotkach jest ziarno prawdy. Mam teren闚k, kt鏎 czasem je盥輳 po g鏎ach, 瞠by odreagowa stres. Sprawia mi to wielk frajd.

- W po這wie kwietnia og這sz oficjalnie, co zamierzam dalej robi. Dosta貫m wiele propozycji, nad kt鏎ymi si musz zastanowi - doda Ma造sz po swoim po瞠gnaniu w Zakopanem.

Jego 穎na, Izabela Ma造sz, w wywiadzie dla "Gazety Sport.pl" przyzna豉, 瞠 rozmawia豉 z m篹em o rajdach. - Oboje mamy mieszane uczucia, ale je郵i mia這by to sprawia mu tak rado嗆 jak skoki, to pewnie mu na to pozwol. Ale odezwa豉by si we mnie egoistka, bo znowu nie by這by go w domu. Nie wiem, czy jestem gotowa znowu by sama i sp璠za 篡cie osobno.

Wygl康a na to, 瞠 musi si na to przygotowa. Zdaniem "Faktu" Ma造sz - przygotowuj帷 si do Dakaru - wyst徙i m.in. w rajdach w Tunezji, Hiszpanii, Egipcie, Maroko, na W璕rzech, a tak瞠 w Polsce. Ma je寮zi w przerobionym na teren闚k Porsche Cayenne - samochodem jak na Dakar wolnym, ale za to niezawodnym.

"Ten projekt zdominuje media"

Wystawienie Ma造sza w Rajdzie Dakar to projekt marketingowy RMF Carolina Team - w nieoficjalnych rozmowach ciesz si z tego nawet przedstawiciele konkurencyjnego Orlen Teamu, kt鏎zy licz, 瞠 郵edzenie wyst瘼闚 Ma造szem prze這篡 si w Polsce na zainteresowanie rajdem Dakar w og鏊e.

- Nie mo積a do tego podchodzi tylko marketingowo, cho ten, kto si kryje za tym projektem, na pewno b璠zie si koncentrowa na tym aspekcie rajdowych start闚 Ma造sza. Sam Adam na pewno chce si jednak spr鏏owa w rywalizacji, a z tego, co wiem, to ma smyka趾 do je盥瞠nia samochodem - dodaje Borowczyk.

- Je郵i ten projekt wypali, b璠zie mia du膨 si喚. Zdominuje media, jego warto嗆 marketingowa b璠zie pot篹na. To b璠zie te 鈍ietny impuls dla rozwoju tego sportu w Polsce - m闚i "Pulsowi Biznesu" spec od marketingu sportowego Grzegorz Kita.

Generali, Lotto i... Red Bull?

"Puls Biznesu" oszacowa, 瞠 bud瞠t RMF Carolina Team z Ma造szem mo瞠 wynie嗆 nawet 10 mln z這tych. Zesp馧 ju ma wielu partner闚, kojarzonych tak瞠 z by造m skoczkiem. To Generali, Lotto, ubieraj帷a skoczk闚 firma 4F. Sponsoruj帷y od lat Ma造sza Red Bull te m鏬豚y si w陰czy w projekt. Tym bardziej, 瞠 w Dakarze austriacka firma jest obecna i to na zwyci瘰kich pojazdach.

- Jednym z g堯wnych za這瞠 wsp馧pracy zawodnik闚 z firm Red Bull jest wspieranie ich rozwoju, pasji i dokona w danej dziedzinie. Jeste鄉y z najlepszymi zawodnikami od wielu lat i mimo zako鎍zenia kariery przez wielu z nich nadal czynnie wspieramy i anga簑jemy si w ich plany zwi您ane ze sportem - m闚i豉 w styczniu "Pulsowi Biznesu" Aleksandra Zarychta z Red Bulla.

Wsparcie medialne na 豉mach tego tytu逝 zadeklarowa te W這dzimierz Szaranowicz z TVP. - Adam to jest nasz cz這wiek, nasza lokomotywa. Razem z nim odnosili鄉y te wszystkie sukcesy. Nie pozwolimy, 瞠by kto nam sprz徠n掖 Ma造sza sprzed nosa. Jak zadebiutuje w nowej roli, to tylko z TVP - zapowiedzia szef sportu w TVP.

"安ietnie sobie radzi z sekwencyjn skrzyni bieg闚"

Motoryzacja to pasja Ma造sza, kt鏎y wielokrotnie wspomina w wywiadach, jak za pierwsze zarobione pieni康ze w Pucharze 安iata sprowadza z zagranicy samochody, jak lubi poje寮zi sobie po le郾ych drogach. 34-letni sportowiec ma ju zreszt epizod za kierownic rajd闚ki - w kwietniu 2009 roku testowa Renault Clio R3 rajdowca Zbigniewa Cie郵ara z Wis造.

- Adam zawsze lubi sportowe auta, wi璚 wiedzia貫m, 瞠 ten pomys mu si spodoba - m闚i dwa lata temu Cie郵ar "Przegl康owi Sportowemu". Ma造sz wsiad do samochodu jako pilot, ale w czasie pr鏏nej jazdy zmieni miejsce. - 安ietnie sobie radzi z sekwencyjn skrzyni bieg闚. Jecha na czwartym biegu, oko這 100 km/h - opowiada Cie郵ar.

- Wi璚ej nie da這 rady, bo to by豉 otwarta droga, a nie odcinek zamkni皻y. Adam by bezb喚dny, pewny siebie, opanowany. Naprawd du瘸 klasa - chwali Ma造sza kierowca rajdowy.

- Co jest potrzebne do osi庵ania dobrych wynik闚 w rajdach terenowych? Przede wszystkim do鈍iadczenie - m闚i dziennikarz Polsatu Andrzej Borowczyk, ekspert rajdowy. - Zwyci瞛cy w takich imprezach nie maj po dwadzie軼ia lat z hakiem - m這dzie鎍za fantazja, brawura, porywczo嗆 nie przek豉daj si na dobre wyniki. Standardem s natomiast zwyci瘰twa kierowc闚 po czterdziestce, w czo堯wce s tak瞠 pi耩dziesi璚iolatkowie - zauwa瘸 Borowczyk.

Ma造sz jak Alphand?

Czy Ma造sz p鎩dzie w 郵ady Luca Alphanda, kt鏎y w 1997 roku zdoby alpejski Puchar 安iata, zako鎍zy karier i od razu przeni鏀 si do sport闚 motorowych? Po startach w r騜nych seriach wy軼igowych Francuz wzi掖 w ko鎍u udzia w Rajdzie Dakar - w 2005 roku zaj掖 drugie miejsce, rok p騧niej by najlepszy.

- Po zako鎍zeniu kariery u鈍iadomi貫m sobie, 瞠 kocham szybko嗆, 瞠 ona sprawia mi przyjemno嗆 i 瞠 musz znale潭 sobie inne sposoby zaspokojenia, skoro mam ju ponad 40 lat i nie jestem w stanie zje盥瘸 tak szybko. Rajdy by造 naturalnym przed逝瞠niem kariery narciarza - zawsze kocha貫m samochody, mechanik, adrenalin zwi您an ze startem - m闚i "Gazecie" Alphand.



2 miliony razy zapuszczono w internecie w御y dla Ma造sza  »


Jak Ma造sz poradzi sobie w Rajdzie Dakar?

WRC 2019, klasyfikacja M

lp. zawodnik punkty
1 Ott Tanak 263
2 Thierry Neuville 227
3 Sebastien Ogier 217
4 Andreas Mikkelsen 102
5 Elfyn Evans 102
6 Kris Meeke 98
7 Jari-Matti Latvala 94
8 Dani Sordo 89
9 Teemu Suninen 89
10 Esapekka Lappi 83
11 Sebastien Loeb 51
12 Kalle Rovanpera 18
13 Pontus Tidemand 12
14 Craig Breen 10
15 Gus Greensmith 9
16 Benito Guerra 8
17 Marco Bulacia 6
18 Mads Ostberg 6
19 Jan Kopecky 5
20 Yoann Bonato 4
21 Stephane Sarrazin 2
22 Ole Christian Veiby 2
23 Pierre-Louis Loubet 2
24 Adrien Fourmaux 1
25 Janne Tuohino 1
26 Ricardo Trivino Bujalil 1
27 Pedro Heller 1
28 Emil Bergkvist 1
29 Nikolay Gryazin 1
30 Takamoto Katsuta 1
31 Petter Solberg 1
32 Eric Camilli 1

  • Mistrz 鈍iata