Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Na drugim miejscu kończą zawody Hungarain Baja 2018 Kuba Przygoński i Tom Colsoul z X-Raid! To kolejny, bardzo dobry start załogi Orlen Team w Pucharze Świata Cross Country FIA 2018. Szybsi od Przygońskiego i Colsoula byli tylko Nani Roma i jego pilot Alex Haro z X-Raid.
Do końca sezonu Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zostały tylko dwie rundy. Najbliższa z nich - Rajd Rzeszowski - rozpocznie się już w czwartek 9 sierpnia. Na Podkarpaciu wyjątkowe klasyki po raz kolejny staną na starcie w towarzystwie nowoczesnych rajdówek z RSMP. Tym razem będą rywalizować nie tylko ze sobą, ale pojadą również w szczytnym celu. Ponadto na rajdowych odcinkach zadebiutują dwie wyjątkowe, sportowe Toyoty. Szykuje nam się wielkie święto motoryzacji!
Ott Tanak bierze wszystko w Finlandii. Estończyk wygrał rajd, zgarnął pięć bonusowych punktów na tzw. Power Stage'u i umocnił się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej kierowców. Liderem wciąż jest Thierry Neuville', do którego stratę zmniejszył Sebastien Ogier.
Ott Tanak jest liderem Rajdu Finlandii po pierwszym dniu. Estoński kierowca Toyoty ma 5,8 sekundy przewagi nad Madsem Ostbergiem z Citroena. Szósty jest mistrz świata Sebastien Ogier (Ford), a dopiero 10. lider klasyfikacji generalnej WRC Thierru Neuville (Hyundai). Łukasz Pieniążek zajmuje 18. pozycję.
W Rajdzie Finlandii kolejna odsłona walki o tytuł. Na sześć rajdów przed zakończeniem sezonu Thierry Neuville ma 27 punktów przewagi nad pięciokrotnym mistrzem świata Sebastienem Ogierem w klasyfikacji generalnej. Po fińskich szutrach ścigał się będzie też Łukasz Pieniążek, ale on start traktuje edukacyjnie.
W 2017 roku Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) kilka tygodni po dołączeniu do rajdowych mistrzostwa świata, cieszył się z pierwszego, i jak dotąd jedynego triumfu. I to jakiego - zwyciężył w Rajdzie Finlandii, rozgrywanym niedaleko miejsca, gdzie się wychował. Czy w tegorocznej edycji znów będzie najszybszy?
Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, będzie rywalizować w asfaltowym Rajdzie Niemiec, rozgrywanym w dniach 16-19 sierpnia. Zawody te co roku gromadzą na starcie dużą konkurencję liczącą zazwyczaj ponad sto załóg, między którymi toczą się później zacięte pojedynki na drogach regionu Nadrenia-Palatynat.
Po chwilowym wypadzie na Lubelszczyznę w ramach Rajdu Nadwiślańskiego, Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski powróciły na południe kraju. Rozgrywany w ostatni weekend Rajd Śląska wygrali Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy.
Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford) wygrali Rajd Śląska 2018. To ich drugi taki triumf w karierze.
Po udanym występie w Rajdzie Nadwiślańskim, zespół Toyota Team Classic nie zwalnia tempa. Ekipa jest już gotowa do startu w Rajdzie Śląska, w którym wystawi dwa auta - Celicę GT-Four i Corollę AE86.
Kuba Przygoński wygrał Italian Baja i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Cross-Country.
Do 2. Rajdu Śląska - imprezy organizowanej przez Automobilklub Ziemi Tyskiej - zgłosiło się łącznie aż 125 załóg, które będą się ścigać w ramach trzech cykli - mistrzostw Polski, mistrzostw Śląska, a także mistrzostw dla samochodów historycznych, czyli Motul HRSMP. Kibice zgromadzeni przy odcinkach będą mieli okazję śledzić najliczniej obsadzony rajd w sezonie.
Po trzech rundach rozgrywanych na południu Polski, w miniony weekend rywalizacja w ramach Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski przeniosła się na Lubelszczyznę, gdzie zorganizowano Rajd Nadwiślański. Zmagania w ogromnym upale i towarzystwie zawodników startujących w RSMP wygrali Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński w Porsche 911 RS SC.
Jakub Brzeziński z pilotem Kamilem Kozdroniem wygrali Rajd Nadwiślański.
Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński (Porsche 911 RS SC) wykorzystali pech rywali i zwyciężyli w Rajdzie Nadwiślańskim, czwartej rundzie Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) rzutem na taśmę na ostatnim odcinku specjalnym pokonał Sebastiena Ogiera (Ford Fiesta WRC) w Rajdzie Sardynii i ucieka mu w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Łukasz Pieniążek (Skoda Fabia R5) był piąty w WRC-2, a Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) siódmy.
Sebastien Ogier prowadzi przed ostatnim dniem Rajdu Sardynii, ale ma niespełna 4 sekundy przewagi nad Thierrym Neuvillem. W klasie WRC-2 do pierwszej szóstki awansował Łukasz Pieniążek.
Sebastien Ogier prowadzi po pierwszy, trudnym dniu Rajdu Sardynii. Na szóstym odcinku jazdę zakończył Kajetan Kajetanowicz, a Łukasz Pieniążek jest dziewiąty w WRC-2, ale też problemów nie uniknął.
Kajetan Kajetanowicz miał piąty czas, a Łukasz Pieniążek siódmy w klasie WRC-2 po pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Sardynii. Liderem imprezy jest mistrz świata Sebastien Ogier.
Rajd Sardynii jest wyjątkowo trudny. Głupie byłoby jechanie na sto procent, bo jest mnóstwo rzeczy, których nie wiemy o tych trasach - mówi Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, przed pierwszym startem w mistrzostwach świata w tym sezonie. W dniach 7-10 czerwca będzie rywalizował w Rajdzie Sardynii.
W trybie natychmiastowym Citroen przerwał współpracę z Krisem Meekem z powodu "dużej liczby wypadków".
W ostatni weekend na terenie Kotliny Kłodzkiej odbył się 52. Rajd Dolnośląski, który obok rundy RSMP, był także okazją do rywalizacji w ramach HRSMP, czyli Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. O debiucie w imprezie tej rangi rozmawiamy z Michałem Horodeńskim, kierowcą historycznej Celiki GT4 i liderem zespołu Toyota Team Classic.
W zakończonym Rajdzie Dolnośląskim Tomek Kasperczyk i Damian Syty wywalczyli trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Dla załogi Tiger Energy Drink Rally Team to już trzecie podium zdobyte na oesach Dolnośląskiego. Do tego rezultatu Tomek z Damianem dołożyli także trzecie miejsce na Power Stage, czyli dodatkowo punktowanym, finałowym odcinku rajdu. Tym samym Kasperczyk i Syty wyjeżdżają z Dusznik-Zdroju bogatsi o 18 punktów do klasyfikacji krajowego czempionatu. Zdobyte punkty pozwoliły im na awans w tabeli mistrzostw Polski - na trzecią lokatę.
52. Rajd Dolnośląski z bazą w Zieleńcu stanowił trzecią rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po raz kolejny bezapelacyjnie najszybszy na trasie był Michał Pryczek jadący w parze ze swoim ojcem, Jackiem.
Po blisko trzech latach przerwy polski kierowca wraca z rundy rajdowych mistrzostw świata z punktami. Łukasz Pieniążek, pilotowany przez Przemysława Mazura, zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Portugalii i drugie w klasie WRC-2. Imprezę wygrał Thierry Neuville.
Po trzech pierwszych oesach Rajdu Cesky Krumlov Jarek i Marcin Szejowie zajmowali trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Przed nimi byli tylko Kopecky i Pech, czyli wielokrotni mistrzowie Czech. Niestety jazda Polaków zakończyła się na czwartej próbie, kiedy to na jednej z leśnych sekcji Ford Fiesta R5 załogi z Ustronia wpadł na kałużę i zsunął się z drogi w miejscu, z którego Jarek i Marcin nie mogli się wydostać o własnych siłach.
Łukasz Pieniążek zajmuje dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej po pierwszym dniu Rajdu Portugalii i ma szansę na pierwsze punkty w mistrzostwach świata w karierze. W imprezie prowadzi Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC), który jako jedyny z czołówki MŚ zameldował się na mecie.
W końcu nie jestem na przegranej pozycji, bo moi rywale mają wieloletnie doświadczenie w mistrzostwach świata i znają niemal każdy rajd. My właśnie do Portugalii przyjeżdżamy z taką wiedzą - mówi Łukasz Pieniążek przed startem Rajdu Portugalii.
Łącznie 41 załóg zgłosiło się do tegorocznej edycji Rajdu Dolnośląskiego. Co najważniejsze wśród nich jest aż osiem duetów kierowca/pilot dysponujących najszybszymi samochodami klasy R5. Jednym z nich są Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. Do niełatwej walki o punkty w zaplanowanych na ten weekend zawodach (19-20 maja), rajdowi wicemistrzowie Polski ruszą Fordem Fiestą R5. Samochód w barwach Tiger Energy Drink Rally Team będzie pokonywał kręte trasy w Kotlinie Kłodzkiej z czwartym numerem startowym.
2. Rajd Dolnośląski, trzecia runda Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z pewnością ma sporo do zaoferowania, zarówno zawodnikom, jak i kibicom. Organizatorzy przygotowali bowiem półtora dnia rywalizacji, na którą składają się m.in. dwa odcinki specjalne rozgrywane po zachodzie słońca i cztery przejazdy próby zlokalizowanej w kompleksie biathlonowym Duszniki Arena. Lista zgłoszeń Motul HRSMP opiewa na 30 załóg, z czego dwie z nich pojadą bez pomiaru czasu.