GP Malezji wykańcza opony. Zespoły pojadą na trzy pitstopy?

Pirelli, jedyny dostawca opon do wyścigów F1, przewiduje, że z powodu wysokich temperatur oraz chropowatości asfaltu na torze Sepang, od taktyki zmiany ogumienia będzie zależał wynik poszczególnych zespołów w sobotnich kwalifikacjach oraz w niedzielnym wyścigu. Paul Hembery z Pirelli uważa, że większość zespołów pojedzie na trzy pitstopy.

Piątkowe treningi potwierdziły, że dobór ogumienia będzie kluczowy w sobotę w niedzielę. W Malezji jest potwornie gorąco, a do tego powierzchnia toru jest chropowata, co powoduje, że opony bardzo szybko się zużywają. Przewiduje się, że opony z miękkiej mieszanki wytrzymają około ośmiu okrążeń, twardsze opony mają żywotność maksymalną około 18 okrążeń.

Dyrektor ds. motorsportu Pirelli Paul Hembery w rozmowie z serwisem Autosport.com powiedział, że "kłopoty" z oponami sprawią, że niedzielny wyścig będzie niesłychanie ciekawy i nieprzewidywalny. - Spodziewam się, że większość zespołów pojedzie na trzy pitstopy. To bardzo wymagający tor, na którym temperatura asfaltu dochodzi do 50 stopni Celsjusza, opony zużywają się o wiele szybciej niż w Melbourne - mówił.

Hembery twierdzi, że różnica między jazdą na miękkiej i twardej oponie dochodzi nawet do 1,2 sekundy na okrążeniu, dlatego zespoły będą do ostatniej chwili zastanawiać się, czy nie poświęcić dobrego miejsca w kwalifikacjach na rzecz dłuższej wytrzymałości opon podczas wyścigu. - Jedynie Red Bull może mieć inną strategię, bo ich bolidy wydają się być odrobinę szybsze od reszty stawki - mówi dyrektor.

- Bardzo interesujące będzie to, kiedy poszczególne teamy zdecydują się pojechać na miękkiej mieszance. Czy będzie to początek wyścigu, czy sam koniec. Jeśli rozpoczną na miękkiej mieszance, niemal na pewno będą jechać na trzy pitstopy - uważa Hembery.

Kwalifikacje do GP Malezji w sobotę o godz. 10 - relacja na żywo w Sport.pl. Wyścig w niedzielę, relacja Zczuba i na żywo od godz. 10.

To może być absolutne szaleństwo - Button ostrzega ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA