Na problem zwrócili uwagę dziennikarze kanadyjskiej gazety Globe and Mail po zaprezentowaniu nowych barw Lotus-Renault w Birmingham w zeszły weekend.
Dyrektor generalny grupy Lotus Dany Bahar zapewnia, że nowe malowanie nie będzie budzić "żadnych skojarzeń z potencjalną reklamą papierosów".
Przedstawiciele kanadyjskiego ministerstwa edukacji przypominają jednak, że jeśli samochód podczas wyścigu będzie przypominał paczkę papierosów "inspektorzy tytoniowi będą zmuszeni w pełni przeanalizować sytuację i sprawdzić czy ustawa nie została naruszona".
- To kategorycznie sprzeczne z prawem prezentować jakiekolwiek podobieństwo do paczki papierosów. Jeśli byłbym na miejscu Lotus/Renault byłbym zaniepokojony. Ciekawe czy zdają sobie sprawę z prawa obowiązującego w Kanadzie - powiedział rzecznik Imperial Tobacco, firmy do której należy marka John Player Special.
Od Kubicy nie da się nic nauczyć - mówi Witalij Pietrow ?