Oficjalnie: To koniec kariery Roberta Kubicy w F1. Orlen sponsorem nowego zespołu

PKN Orlen oficjalnie ogłosił nawiązanie współpracy z zespołem Formuły 1 AlphaTauri. Jego logotypy znajdą się w bardzo dobrze widocznych miejscach. Jednocześnie definitywnie kończy się przygoda Roberta Kubicy z F1.

PKN Orlen wszedł do Formuły 1 przy okazji powrotu Roberta Kubicy. Przez rok sponsorował zespół Williamsa, kiedy Polak się w nim ścigał w 2019 r. Później koncern został sponsorem tytularnym Alfy Romeo, a Kubica pracował tam jako kierowca rezerwowy. Państwowa spółka postanowiła podjąć współpracę z kolejnym zespołem - AlphaTauri, czyli juniorskim teamem Red Bulla. Tam nie ma miejsca dla Kubicy, który pozostanie związany z Orlenem, ale nie będzie już funkcjonował w padoku F1, żegnając się tym samym z królową motorsportu.

Zobacz wideo PZPN poszedł na całość. "Wybór z najwyższej półki"

Koniec Kubicy w F1

99 wyścigów, jedno zwycięstwo, jedno pole position, 12 razy na podium - to bilans Kubicy w F1. Pewne jest, że już go nie powiększy, bowiem polski kierowca kończy swoją przygodę z serią jako kierowca wyścigowy.

W ostatnich trzech sezonach był kierowcą rezerwowym Alfy Romeo. Wszedł do zespołu razem z Orlenem. W 2021 r. zastąpił Kimiego Raikkonena w dwóch wyścigach (Grand Prix Holandii i Włoch) - Fin był zakażony koronawirusem.

Kubica dalej pozostanie związany z koncernem paliwowym. Ma funkcjonować jako ambasador marki Orlen. Na ten moment szczegóły dot. tego stanowiska nie są znane.

Polak na dniach ma ogłosić nowe informacje nt. swojej przyszłości w motorsporcie. Sporo się mówi o jego dalszym udziale w serii wyścigów długodystansowych World Endurance Championship (WEC). Miałby został kierowcą zespołu WRT w serii LMP2, czyli klasę niżej od Hypercarów, które po zmianach przepisów stają się z roku na rok atrakcyjniejsze i coraz bardziej konkurencyjne.

Nowa współpraca Orlenu

Orlen ogłosił, że został nowym sponsorem zespołu AlphaTauri. Juniorski zespół Red Bulla funkcjonuje pod tą nazwą od 2020 r., a wcześniej było to Toro Rosso. Polski koncern nie będzie sponsorem tytularnym głównej ekipy, jak miało to miejsce za czasów współpracy z Alfą Romeo.

Biało-czerwone logotypy Orlenu będą widoczne na tylnym skrzydle, halo, nosie bolidu, deflektorach, lusterkach, kombinezonach kierowców i mechaników oraz oficjalnych ubraniach zespołu. Z kolei kierowcy będą brali udział w aktywnościach marketingowych Orlenu.

Jednocześnie Orlen zapewnił sobie pozycję sponsora tytularnego ekipy esportowej AlphaTauri.

W oficjalnym komunikacie nt. współpracy Orlen wskazuje, że "AlphaTauri to kuźnia młodych talentów". Ale nie ma nigdzie mowy o możliwości szukania i wprowadzania utalentowanych polskich kierowców do akademii.

"Koncern rozpoczyna współpracę z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri, którego głównym celem jest przygotowywanie przyszłych mistrzów świata" - czytamy".

Orlen zasili budżet AlphaTauri kwotą co najmniej 10 mln euro rocznie. Umowa koncernu z zespołem jest podobna do tej z Williamsem z 2019 r.

Prezentacja bolidu AlphaTauri na sezon 2023 odbędzie się 11 lutego w Nowym Jorku. Kierowcami wyścigowymi zespołu są Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries. Siedziba zespołu mieści się w Faenzy we Włoszech, niedaleko Bolonii i Imoli, gdzie jest słynny tor wyścigowy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.