Kompromitacja zespołu F1. Stracili kierowcę i zapłacą za to ogromne pieniądze

Alpine nie ma dobrego czasu. Nie dość, że francuski zespół stracił Oscara Piastriego, który miał zastąpić Fernando Alonso, to jeszcze będą musieli ponieść ogromne koszty sporu przed Komisją FIA ds. sporów kontraktowych, o czym poinformował Fritz-Dieter Rencken.

Miesiąc temu w mediach wybuchła afera z jego udziałem. Alpine postanowiło dać szansę młodemu kierowcy i w mediach społecznościowych ogłosiło, że Piastri w przyszłym sezonie będzie jeździł w ich zespole. Australijczyk miał zająć miejsce Fernando Alonso, który przeniesie się do Astona Martina.

Zobacz wideo Kontrowersyjny format MŚ siatkarzy. Polacy uprzywilejowani. "Bolączka siatkówki od lat"

Niespełna dwie godziny później informacje francuskiego zespołu zdementował sam Oscar Piastri. "Rozumiem, że bez mojej zgody, Alpine F1 opublikowało późnym popołudniem komunikat, że będę dla nich jeździł w przyszłym roku. To nie w porządku, ponieważ nie podpisałem kontraktu z Alpine na 2023 rok. Nie będę dla nich jeździł w przyszłym roku" - napisał na Twitterze Australijczyk. Według doniesień mediów Alpine domagało się aż 10 milionów dolarów odszkodowania od Piastriego za zerwanie kontraktu.

Oscar PiastriOficjalnie: Transfer w F1. Mistrz Formuły 2 w McLarenie

Podwójne kłopoty Alpine. Stracili kierowcę i ogromne pieniądze

W piątek na zespół Alpine spadł podwójny cios. Komisja FIA ds. sporów kontraktowych potwierdziła, że Australijczyk miał prawo przenieść się do McLarena, bowiem jego umowa z Francuzami nie była już ważna. Tym samym francuski zespół stracił kierowcę, który miał ich reprezentować w przyszłym roku. A to nie koniec kłopotów Alpine.

Jak przekazał na swoim Twitterze Fritz-Dieter Rencken, dziennikarz zajmujący się Formułą 1, Alpine będzie musiała ponieść koszty sporu o kontrakt Oscara Piastriego. Nie dość, że francuska ekipa musi zwrócić koszty procesowe McLarenowi (265 tys. dolarów), to jeszcze zapłaci za usługi prawne, z których korzystał Piastri (138 tys. dolarów), a także koszty całego postępowania przed komisją FIA (224 tys. dolarów), czyli łącznie będą musieli zapłacić ponad 600 tys. dolarów.

Więcej o: