Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Romain Grosjean uległ fatalnemu wypadkowi w czasie pierwszego okrążenia podczas GP Bahrajnu Formuły 1. Bolid Francuza uderzył w barierę, zapalił się, a po chwili eksplodował. W chwili uderzenia bolid rozerwał się na dwie części, uwalniając jednocześnie całe paliwo, które znajdowało się w baku, zniszczonym w momencie uderzenia.
Po akcji gaśniczej, trwającej kilkadziesiąt sekund, trwała odbudowa bariery, doszczętnie zniszczonej po uderzeniu bolidu, który pękł na pół. W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia prezentujące zniszczenia bolidu Haasa. Szczególną uwagę zwraca kokpit, a właściwie to, co z niego zostało po uderzeniu i pożarze.
Skala zniszczeń bolidu robi ogromne wrażenie. Jak podkreślają eksperci ds. bezpieczeństwa FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej), w bolidzie Grosjeana zadziałały wszystkie elementy, a także procedury bezpieczeństwa. System halo, ochraniający głowę kierowcy sprawił, że w barierze powstała znacznie większa dziura, umożliwiająca Francuzowi wydostanie się z kokpitu, jednocześnie ochraniając głowę przed śmiertelnie niebezpiecznym uderzeniem, biorąc pod uwagę siłę zderzenia z barierą.
Pasy bezpieczeństwa utrzymały Grosjeana w odpowiedniej pozycji w kokpicie, który odpadł od reszty bolidu, umożliwiając kierowcy bezpieczne wydostanie się z niego. Z kolei system HANS (Head and Neck System) ochronił Francuza przed obrażeniami głowy i karku, które w momencie uderzenie zostały poddane potężnym obciążeniom.
Z kolei samochód medyczny, który standardowo pokonuje pierwsze okrążenie za bolidami walczącymi już po starcie, znalazł się na miejscu wypadku już po kilku sekundach. To umożliwiło błyskawiczne rozpoczęcie akcji gaśniczej i zapewniło obecność lekarza, który mógłby zareagować natychmiast po wyciągnięciu Grosjeana. Szczęśliwie, Francuz mógł o własnych siłach wydostać się kokpitu, co ułatwiło całą akcję ratunkową.
Haas poinformował błyskawicznie o stanie zdrowia Romaina Grosjeana. Zgodnie z komunikatem zespołu, Francuz doznał poparzeń dłoni i kostek i prawdopodobnie ma także złamane żebra. Został zabrany helikopterem do szpitala, gdzie przejdzie dokładniejsze badania.
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |