Nowe rozdanie w Haasie. Magnussen i Grosjean odchodzą. Kto ich zastąpi?

Kevin Magnussen oraz Romain Grosjean nie będą w przyszłym sezonie reprezentować zespołu Haas. Gunther Steiner potwierdził, że decyzję o zwolnieniu obecnych kierowców podjął 2-3 tygodnie temu.

W czwartkowy poranek duet stajni z Kannapolis - Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen, ogłosił odejście z zespołu z końcem 2020 roku. Francuz i Duńczyk mieli poznać decyzję swoich szefów w ubiegłym tygodniu, choć Gunther Steiner deklaruje, że wciąż nie podpisał kontraktów z ich następcami.

Zobacz wideo Honda wycofuje się z F1. Co to oznacza dla teamów startujących w wyścigach?

Mazepin i Schumacher na sezon 2021 w Haasie?

Zrozumiałe, że Haas pracuje nad zatrudnieniem Nikity Mazepina oraz Micka Schumachera. W przypadku, gdyby któryś z tych zawodników nagle okazał się niedostępny, rezerwową opcją mają być doświadczeni Nico Hulkenberg lub Sergio Perez.

- Uważam, że po prostu chcieliśmy być wobec nich fair - powiedział Guenther Steiner, zapytany o zwolnienie Grosjeana oraz Magnussena. - Mogliśmy to zachować dla siebie jeszcze przez chwilę, a dopiero później im to przekazać. Mimo to w ostatnich latach spisali się u nas dobrze. Powiedziałem, że nie idziemy już tą drogą i chcemy pewnych zmian. Poza tym powiedzieliśmy im już o tym, by mieli szansę znaleźć coś innego. Gdybyśmy im to przekazali w momencie, w którym zadecydujemy o obsadzie kokpitów, mógłby to być koniec roku, a oni mieliby mniejsze szanse na nowe posady. Mogę powiedzieć, że decyzja zapadła 2-3 tygodnie temu. Poinformowałem ich w zeszłym tygodniu - wskazał. 

Steiner: "To nie była łatwa decyzja"

Włoch dodał, że zwolnienie dwóch kierowców, którzy byli obecni w Haasie przez tyle lat, było bardzo trudną decyzją. - Nie było łatwo. Mimo naszych wzlotów i upadków nie pozostajesz przez cztery lub pięć lat z osobami, których nie lubisz. Zawsze jest trudno robić takie rzeczy. Koniec końców, musiałem skupić się na zespole. Zrozumieli to. Oczywiście, nie byli zadowoleni. Kto mógłby być? Dobrze jednak rozumieją naszą sytuację. Uważam, że nie ma złej krwi między nami i będziemy w stanie dokończyć sezon. Liczę na to, iż uda się zdobyć kolejne punkty - mówił Steiner. 

Steiner zapytany, czy Haas, wybierając nowych kierowców, będzie kierował się czynnikami komercyjnymi, odpowiedział: Równie dobrze możemy wybrać pieniądze i talent. Mam na myśli to, że talent zawsze jest wymagany, nie tylko pieniądze. Jest on ważny, jeśli nie najważniejszy, ale niektórzy dysponują sponsorami i przyciągają ich. Spoglądamy na wszystkie opcje. Jest kilka możliwości i nie musimy rywalizować, ponieważ tegoroczny rynek jest dosyć ciasny. Myślę, że mamy z tego powodu trochę szczęścia. Nie zamierzamy spieszyć się z potwierdzeniem.

Skład debiutantów? "Może to będzie dobrym pomysłem, ale jeszcze nie wiem"

Szef Haasa nie wyklucza też, że przyszłoroczny skład kierowców utworzą dwaj debiutanci. - Jeżeli masz bardzo doświadczonego kierowcę oraz debiutanta, mającego problemy z odnalezieniem własnej drogi, wówczas tracisz pewność siebie. Czy to dobrze? Nie. Spójrzcie na tych, którzy ścigali się u boku Maksa [Verstappena]. Być może dwóch debiutantów będzie dobrym pomysłem, ale tego jeszcze nie wiem. Oceniamy takie możliwości, jak jeden doświadczony zawodnik lub dwóch nowicjuszy. Czasem próbujesz nowych rzeczy i dowiadujesz się, czy dokonałeś dobrej decyzji lub nie. Mam tego pełną świadomość - zapewnił Steiner. Więcej o Formule 1 przeczytasz na stronie f1wm.pl

Przeczytaj także:

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1