Robert Kubica skrytykował zmiany w F1. "To jest nienaturalne"

Robert Kubica zdradził co wpłynęło na jego słabe wyniki po powrocie do Formuły 1. Głównym problemem były zmiany, do jakich doszło na przestrzeni lat w prowadzeniu bolidów F1.

Robert Kubica powrócił do Formuły 1 jako kierowca zespołu Williamsa, jednak nie osiągnął dobrych wyników. Na niepowodzenie Polaka złożyło się wiele czynników, o czym opowiedział w rozmowie z holenderskimi mediami. - Największa różnica to podejście do kwalifikacji a wyścigu. W przeszłości nie była ona tak duża: miałeś więcej przerw, krótsze przejazdy, mogłeś naciskać w wyścigu bez końca. Bolid był lżejszy o 130 kilogramów, na jego pokładzie nie było tyle paliwa. Teraz masz bak zatankowany po korek, bo musi ci starczyć paliwa na cały dystans. To tworzy ogromną zmianę. Teraz musisz bardzo poważnie potraktować wagę bolidu i zużycie opon - powiedział dziennikowi "Formule1".

Zobacz wideo Honda wycofuje się z F1. Co to oznacza dla teamów startujących w wyścigach?

Robert Kubica zwraca uwagę na zmiany w Formule 1. "Czasami trzeba robić mniej"

- Choć może się to wydawać paradoksalne, czasami zwolnienie jest teraz najszybszym sposobem dotarcia do mety. W wyścigach czasy okrążeń są lepsze niż na kwalifikacjach. Obecnie polega to na większej kontroli samego siebie. To jest nienaturalne. Normalnie w seriach wyścigowych musisz wyciągnąć z bolidu jak najwięcej, a w Formule 1 czasami trzeba robić mniej, aby uzyskać lepszy wynik - dodał Robert Kubica

Powrót do mniejszych i lżejszych bolidów jest jednak w Formule 1 wykluczony. Już w 2014 roku wprowadzono zmiany silników w Formule 1 na hybrydowe, które są znacznie cięższe oraz dłuższe. Dlatego wymagają większego rozstawu osi. Dodatkowo w sezonie 2022 bolid mają jeszcze urosnąć o kilkanaście centymetrów oraz mają się stać cięższe o kilka kilogramów przez nowe 18-calowe opony. 

Przyszłość Roberta Kubicy wciąż stoi pod znakiem zapytania. Aktualny sezon Formuły 1 powoli się kończy, a zespoły zaczynają kalkulować, którzy zawodnicy przyniosą określone sukcesy. Szansą dla polskiego kierowcy może być natomiast podium w DTM zdobyte na torze Zolder. 

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1