Szokujące doniesienia włoskich mediów. Wielka afera szpiegowska w F1

Corriere della Sera informuje, że dochodzenie FIA w sprawie jednostki napędowej Ferrari mogło być następstwem wycieku skradzionych informacji.

Stajnia z Maranello przed startem tegorocznych zmagań zawarła tajne porozumienie z Federacją, dotyczące układu napędowego z sezonu 2019. Włoski zespół nie był w stanie potwierdzić legalności swojego pakietu, natomiast FIA nie posiadała zasobów do udowodnienia Ferrari oszustwa.

Zobacz wideo "Włoskie media raz kogoś kochają, raz nienawidzą". Z czego wynika problem Ferrari?

Krótko po starcie tegorocznych mistrzostw okazało się, że ekipa z Maranello posiada jeden z najsłabszych silników w stawce. Zdaniem obserwatorów, jest to efekt przeprowadzonych zmian po podpisaniu porozumienia z FIA.

Według Giorgio Terruzziego z Corriere della Sera, wkrótce w Formule 1 może wybuchnąć kolejna "afera szpiegowska". Włoski dziennikarz podaje, że dochodzenie Federacji w sprawie jednostki Ferrari było następstwem wycieku "skradzionych" informacji. - Ferrari jest jedynym zespołem w stawce, który nie poprawił się od ubiegłego roku - uważa z kolei Giancarlo Minardi.

Poprzednia wielka afera szpiegowska w Formule 1 miała miejsce w 2007 roku, gdy jeden z szefów McLarena, otrzymywał dokumenty z informacjami technicznymi od jednego z byłego kierowników w Ferrari. Po kilku miesiącach dochodzenia wydano wyrok. Brytyjski zespół musiał zapłacić 100 milionów dolarów kary, a także stracił wszystkie punkty w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2007, choć istniało ryzyko, że zostanie także wykluczony z rywalizacji w 2008 roku.

Ferrari próbuje ratować sezon po fatalnym początku

W reakcji na niekonkurencyjną formę bolidu SF1000, Ferrari zdecydowało się utworzyć departament rozwoju osiągów, na którego czele stanie Enrico Cardile, dotychczasowy szef działu aerodynamiki. Włoska ekipa chce w ten sposób podnieść skuteczność działań pionu technicznego, potwierdzając, że Laurent Mekies pozostanie dyrektorem sportowym, Simone Resta projektantem nadwozia, natomiast Enrico Gualtieri szefem działu silników.

Więcej o F1 przeczytasz na f1wm.pl

Przeczytaj także:

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1