Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
McLaren liczył straty w milionach funtów. Pierwszy kwartał 2020 roku Brytyjczycy zakończyli ze spadkiem na poziomie 133 mln. W związku z tym zgłosili się do sądu w Londynie o przyznanie wielomilionowej pożyczki, dając pod zastaw fabrykę oraz zabytkowe auta Formuły 1. Niezadowolenie wobec takich działań wykazali akcjonariusze, którzy przeznaczyli znaczne sumy na ratowanie firmy.
Kilka dni temu brytyjskie media poinformowały o zastrzyku gotówki, który ma udzielić McLarenowi Narodowy Bank Bahrajnu. Pożyczki mają być wydane na zasadach łagodniejszych, niż uwzględniła to firma we wniosku skierowanym do sądu w Londynie. Narodowy Bank Bahrajnu użyczy pożyczki bez wymaganego zastawu. Jest to związane z tym, że ponad 50 proc. akcji firmy należeć będzie do szejków.
- Możemy w pełni wykorzystać środki finansowe, zrealizować nasz program zgodnie z planem. W połączeniu z silnym duetem kierowców wracamy na drogę, która prowadzi do zwycięstw i tytułów. Wróciliśmy do biznesu - przyznał niemieckim mediom Zak Brown.
Pozytywne aspekty mają być widoczne także w redukcji kosztów zarządzonych przez FIA. Dyrektor generalny McLarena przyznaje, że teraz dzięki umowom sponsoringowym może realizować plany na następny sezon.
- Przed wybuchem pandemii koronawirusa, wszelkie programy rozwoju zostały wstrzymane. Nasi akcjonariusze chcieli najpierw zobaczyć, jak rozwinie się sytuacja. Teraz gdy problem finansowy został rozwiązany, zaczynamy układać program od nowa. Nadal nie znamy ostatecznej liczby wyścigów czy zarobków Formuły 1 w tym sezonie. Nie wiemy także, czy nastąpi kolejna fala koronawirusa, dlatego nadal jesteśmy ostrożni - powiedział Zak Brown. - Za pięć lat McLaren Racing będzie warty zdecydowanie więcej niż teraz - podsumował.
Następne wyścigi Formuły 1 odbędą się podczas zawodów GP w Austrii, które zaplanowano na 5 lipca. Zak Brown zapewnił w wywiadzie, że McLaren będzie przygotowany na start. Wydarzenie zorganizowane zostanie bez udziału publiczności.
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |