Sport.pl

Formuła 1 wprowadziła ważny zakaz dla zespołów. Wszystko przez koronawirusa

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła szereg zmian w Formule 1, które będą dotyczyły skróconego sezonu 2020. Zespoły otrzymały na przykład całoroczny zakaz rozwoju bolidów na sezon 2022.

W związku z odroczeniem debiutu nowych regulacji technicznych na sezon 2022, zespoły otrzymały zakaz prowadzenia rozwoju aerodynamiki nowej generacji samochodów przez cały 2020 rok. Decyzja ta, która weszła w życie 28 marca, ma pomóc ekipom w znalezieniu oszczędności w trakcie niejasnej sytuacji Formuły 1, która zmuszona jest odwoływać wyścigi przez pandemię koronawirusa.

Światowa Rada wprowadziła również zmiany w regulaminie sportowym, które upoważniają organy zarządzające do dowolnych zmian w kształcie kalendarza bez akceptacji ze strony zespołów. Z kolei inne obszary wymagające jednomyślnego poparcia ekip, teraz będą mogły zostać przegłosowane tylko większością. Jak już informował Chase Carey stojący na czele Formuły 1, jego celem jest zorganizowanie od 15 do 18 wyścigów w sezonie 2020.

Zobacz wideo Czasy w wyścigach zależą od opon. O czym muszą myśleć kierowcy?

Prezes FIA - Jean Todt, otrzymał również nadzwyczajne uprawnienia do podejmowania jakichkolwiek decyzji, które będą związane z organizacją mistrzostw w sezonie 2020 i będą wymagały reakcji w trybie pilnym. Ponadto trzytygodniowa przerwa w pracach fabryk może zostać przedłużona, a także obejmie działy odpowiedzialne za układy napędowe, co dotychczas nie miało miejsca.

Potwierdzono też, że jeżeli ostateczny kalendarz na sezon 2020 będzie liczył najwyżej czternaście wyścigów, wówczas kierowcy będą mogli skorzystać z tylko dwóch silników spalinowych, generatorów energii cieplnej oraz kinetycznej, turbosprężarek, elektronik sterujących i zestawów baterii. Jeżeli uda się rozegrać tylko jedenaście rund, wówczas pula dostępnych ECU oraz baterii spadnie do jednej na sezon.

Po sezonie dojdzie do organizacji testów dla młodych kierowców, w których ekipy będą mogły wystawić dwa samochody. Z kolei dla Pirelli nie otrzymało zgody na przeprowadzenie na torze prac rozwojowych ogumienia pod kątem 2021 roku. W zamian włoski dostawca ma zapewnione w kolejnym sezonie 25 dni testów niskoprofilowych na przejściowych bolidach przygotowanych przez ekipy.

Więcej o F1 przeczytasz na F1WM.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1