Sport.pl

Porównano przejazdy Roberta Kubicy w Alfie Romeo i Williamsie. Kolosalna różnica [WIDEO]

Robert Kubica wziął udział w środowej sesji testowej przed rozpoczynającym się niedługo sezonem Formuły 1. Polski kierowca okazał się najszybszy przed przerwą obiadową. Porównanie jego przejazdów w środę i z ubiegłego roku nie pozostawia złudzeń, a sam Kubica podkreśla, że znacznie lepiej czuje się za kierownicą bolidu Alfa Romeo.

Robert Kubica nie zaczął najlepiej środowych jazd. Po pierwszych przejazdach, chciał wykręcić czas okrążenia. Wyjeżdżając z przedostatniego zakrętu, obrócił swój bolid. Usprawiedliwiając go, trzeba jednak dodać, że sesja rozpoczęła się przy bardzo niskiej temperaturze, przez co znacznie trudniej było dogrzać opony.

Zobacz wideo Kubica: Lubię wyzwania. DTM to poziom zbliżony do F1

W ostatniej godzinie przed przerwą obiadową, Kubica otrzymał szansę pojechania symulacji kwalifikacji, przez co w jego bolidzie zamontowano opony C5 - najbardziej miękką dostępną mieszankę podczas testów. Dzięki temu wykręcił czas 1:16.942, bijąc rekordy sesji w pierwszym i drugim sektorze.

Porównanie jego przejazdu z ubiegłorocznymi testami, gdy Kubica zasiadał za kierownicą Williamsa, nie pozostawia złudzeń. Alfa Romeo prowadzi się zdecydowanie lepiej, Polak nie musiał wykonywać żadnych zbędnych ruchów, w przeciwieństwie do maszyny brytyjskiej ekipy, gdy w każdym zakręcie musiał panować nad ogromną podsterownością, aby nie wypaść z toru. To także znacznie odbiło się na czasie okrążenia, który w tym roku był o ponad 2 sekundy lepszy.

Kubica: Zazwyczaj byłem pierwszy od końca, a teraz jestem na górze

Kubica po zakończeniu porannej sesji rozmawiał z dziennikarzami, oceniając różnicę w prowadzeniu obydwu bolidów. - Liczy się wyczucie, jakie mam w samochodzie. Gdy jedziesz okrążenie szybsze o 2-3 sekundy od tego, co mogłeś uzyskiwać wcześniej... (w Williamsie - przyp. red.). Wyczucie w samochodzie odzwierciedla to, jak szybki jest ten bolid. Fakt jest taki, że zazwyczaj byłem pierwszy od końca, a teraz jestem na górze, ale nie ma to wielkiego znaczenia. W testach nie trzeba się przyglądać klasyfikacjom, bo różne zespoły i kierowcy realizują różne programy - podkreślał Polak.

Kierowca Alfa Romeo zdradził także, jak bardzo różni się praca w jego nowym zespole w porównaniu z zeszłym rokiem. - To kompletnie inne odczucie. Za każdym razem, gdy zmieniasz auto i zespół, to sposób budowania samochodu jest inny, tak samo jak procedury i sposób pracy nad nim. Wspólne jest to, że gdy nie masz docisku, możesz robić wszystko, ale rozwiązania problemu nie znajdziesz. Docisk jest największym przyjacielem każdego zespołu - powiedział Kubica w rozmowie z dziennikarzami.

Kubica: Były to dobre połówki dnia

Kubica starał się także podsumować dwa poranki, które spędził za kierownicą bolidu Alfa Romeo. - Były to dobre dwie połówki dnia. Zeszły tydzień zapewne poszedł nam lepiej niż ten, ale to normalne, gdy po raz pierwszy prowadzisz nowy bolid ze znacznie większą przyczepnością. Wszystko wygląda wówczas łatwiej. Teraz, gdy wyciskasz z bolidu prędkość, to normalne, że zbliżając się do limitów auta, pojawiają się problemy. Zrobiliśmy jednak duży postęp między sesjami, co jest bardzo miłe. Wszyscy trzej czuliśmy, że jest coś, co można poprawić, a zespół znalazł błyskawicznie rozwiązanie - dodał Kubica. W ubiegłym roku miał z tym ogromne problemy. Gdy z George'em Russellem zgłaszali informacje, co można zmienić, wprowadzanie zmian trwało tygodniami. Podobnie jak ze zmianą ułożenia przycisków na kierowcy dla Polaka, na co czekał niemal przez cały sezon.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (28)
Porównano przejazdy Roberta Kubicy w Alfie Romeo i Williamsie. Kolosalna różnica [WIDEO]
Zaloguj się
  • polscy-cebularze-czatowi

    Oceniono 16 razy 12

    Skończyło się Williamsabotaż f1 team

  • litecode

    Oceniono 13 razy 11

    A mer-llink przerabia gotowca?
    Oj, żeby tylko tutki nie wywaliła, albo nie pominęła żurnalistów i tych państwa z okolic Gołdapi. Bo przykro im będzie.

  • cim_cum

    Oceniono 11 razy 7

    Czyli jednak umie jeździć.

  • postprawda

    Oceniono 3 razy 3

    W tamtym roku tylko Hamilton był ułamek sekundy szybszy na jednym treningu. Czasy kwalifikacji i wyścigu były gorsze. Szkoda biednego merlinka i tych wypocin wklejanych milion razy.

  • kat_na_lemingi

    Oceniono 4 razy 2

    Forza Robert ;')

  • dvla

    Oceniono 7 razy 1

    Prawda jest taka ze tylko Williams chciał Kubicę jak kierowcę... gdyby nie wypadek byłby wielki, pech poprostu

  • jurand48

    0

    Boże ...gdyby nasz Robercik miał sprawne ręce pewnie by przekroczył prędkość dźwięku na tym cudownym zafundowanym przez klientów Orlenu bolidzie ?!

  • mcguirre

    0

    Nie ma czego porównywać. Zeszłoroczny Williams to było technologiczne dno. Wotum roku pewnie nie będzie lepiej. Najlepiej widać co się działo z kierownicą w zakrętach. W Alfie płynna jazda, w Williamsie walka o przetrwanie.

  • tekameka

    0

    www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2020/Testing2020/Day4/Final-Classification.jpg.transform/9col/image.jpg

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX