Williams tłumaczy się z kontrowersyjnej decyzji, przez którą Kubica przegrał z Russellem

Robert Kubica zajął osiemnaste miejsce podczas ostatniego GP Meksyku. Polski kierowca przez większość wyścigu był przed Georgem Russellem, ale kontrowersyjna decyzja Williamsa uniemożliwiła mu utrzymanie pozycji przed młodszym kolegą z zespołu. Teraz władze brytyjskiej ekipy tłumaczą się ze swoich działań.

Chociaż nikt się już nie łudzi, że Robert Kubica powtórzy sukces z GP Niemiec i zdobędzie punkt, to i tak wciąż można się pasjonować jego występami. Tak było także podczas GP Meksyku. Polak rozpoczął go bardzo dobrze, a moment w którym wyprzedził Georga Russella, był jednym z jego najładniejszych w tym sezonie. Williams przyzwyczaił jednak kibiców, że nawet jak już coś idzie dobrze, to i tak musi się zakończyć w kuriozalny sposób. Pod koniec niedzielnego wyścigu Kubica otrzymał komunikat, że ma problem z ciśnieniem w jednej z opon. Polak odpowiedział, że nie odczuwa żadnej usterki, ale i tak musiał zjechać do alei serwisowej. W tym czasie stracił dwie pozycje i ostatecznie był osiemnasty, czyli ostatni spośród tych, którzy ukończyli wyścig. 

Cyrk w Williamsie. To był sabotaż czy kuriozum?

Zobacz wideo

Williams tłumaczy się z kontrowersyjnej decyzji, przez którą Kubica skończył wyścig za Russellem

Kilkanaście godzin po zakończeniu wyścigu przedstawiciele Williamsa postanowili wytłumaczyć decyzję, przez którą Kubica stracił dwa miejsca w wyścigu. Mark Hughues z "Motorsport Magazine" poinformował, że Williams swoje działania podczas GP Meksyku wytłumaczył fragmentem włókna węglowego znalezionego w jednej z opon bolidu Kubicy. Dokładna analiza wykazała, że to właśnie to włókno odpowiadało za niewielką utratę ciśnienia w oponie. Włókno węglowe w oponie samochodu polskiego kierowcy najprawdopodobniej pojawiło się po najechaniu na części, które mogły leżeć na torze po jednym z wypadków, po których z rywalizacji wycofać musiało się dwóch kierowców.

Przedstawiciele Williamsa wytłumaczyli, że w takiej sytuacji woleli nie ryzykować wypadku Kubicy i dlatego kazali mu zjechać do pit stopu. Włókno w oponie w najgorszym wypadku może bowiem doprowadzić do jej wystrzału i poważnego wypadku.

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1