Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Istotne znaczenie w określeniu przyszłych planów Kubicy ma PKN Orlen. Koncern zadeklarował już, iż pragnie pozostać w Formule 1, z którą zamierza związać dużą część swych działań marketingowych, także o zasięgu międzynarodowym.
W mediach polskich i zagranicznych pojawiły się informacje o tym, iż Orlen bierze pod uwagę możliwość zostania sponsorem tytularnym Haasa. Po zerwaniu umowy z Rich Energy stajnia z Kannapolis poszukuje stabilnego i wiarygodnego partnera tytularnego.
Według nieoficjalnych doniesień w Warszawie miały odbyć się już rozmowy na temat potencjalnej współpracy Haasa i Orlenu. Miał w nich wziąć udział szef ekipy - Guenther Steiner. Wielokrotnie podkreślał on, iż jest zainteresowany nawiązaniem współpracy z Kubicą, jednak unikał dalszego komentowania sprawy. W przypadku podpisania umowy, Robert Kubica miałby otrzymać szansę jazdy w wybranych piątkowych treningach.
Orlen ma także nadal prowadzić rozmowy z dwoma innymi teamami: Racing Point oraz McLarenem. W przypadku pierwszej ekipy problemem jest umowa na sponsoring tytularny podpisana z firmą SportPesa. McLaren z kolei jest wspierany przez inny koncern z branży petrochemicznej - brazylijski Petrobras.
Według portalu racefans.net Robert Kubica i jego otoczenie mają skłaniać się ku wyborowi opcji, która zapewniłaby mu szansę powrotu do ścigania w F1 w 2021 roku. Polak zasugerował, że jest gotów spędzić sezon 2020 na startach w innej serii - w tym kontekście najczęściej wymienia się DTM.
Nadzieję Kubicy na powrót do Formuły 1 w 2020 roku daje fakt, że jednym z kierowców Haasa jest Romain Grosjean. Francuz już w obecnym sezonie dawał powody do niezadowolenia kierownictwu ekipy, w związku z czym bardzo prawdopodobny wydaje się scenariusz, w którym Kubica może zastąpić francuskiego kierowcę po serii jego błędów w trakcie rywalizacji.
Kubica powiedział na Suzuce, że jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji. - Wiele będzie zależało od tego, jak bardzo będę zajęty i co będę robił w przyszłym roku. Poczekajmy jeszcze trochę, aby zobaczyć, jakie będą moje wyścigowe możliwości na przyszły rok. Później zobaczymy. Jeśli nie będę się nigdzie ścigał, to byłaby to tylko i wyłącznie moja decyzja. Jestem całkiem przekonany, że jeśli będę chciał się ścigać, to będę mógł gdzieś to robić - podkreślił kierowca Williamsa. Więcej o F1 przeczytasz na f1wm.pl.
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |