Szef Haasa zostanie ukarany? Podczas GP Rosji obraził sędziów

Guenther Steiner może zostać ukarany za obrażanie sędziów w przekazie radiowym w trakcie wyścigu o Grand Prix Rosji. Szef Haasa w przekazie radiowym do Magnussena skrytykował nałożoną na niego karę.

Kierowca Haasa - Kevin Magnussen, otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu zmagań w Soczi. Duńczyk niewłaściwie wrócił na tor po przestrzeleniu drugiego zakrętu. 25-latek spadł tym samym z ósmego miejsca na dziewiąte, będąc przez chwilę zagrożonym również ze strony dziesiątego Nico Hulkenberga.

Kolejka chętnych po Roberta Kubicę. Polak może przebierać w ofertach. Heroizm dostrzeżony nie tylko przez F1 [F1 SPORT #15]

Zobacz wideo

Magnussen w rozmowach z dziennikarzami po wyścigu w Rosji określił swoją sankcję jako "bzdurę", natomiast szef kierowcy - Guenther Steiner, nazwał sędziów w przekazie radiowym "głupimi" i "idiotycznymi". Zachowanie Włocha przykuło uwagę FIA i mogą spotkać go konsekwencje. Przedstawiciele Federacji rzekomo chcą skierować sprawę na drogę oficjalną.

FIA ukarze Guenthera Steinera?

Dyrektor wyścigów FIA - Michael Masi, przyznał, że dysponuje różnymi możliwościami do wyciągnięcia konsekwencji wobec Guenthera Steinera, jak Międzynarodowy Trybunał. W podobny incydent zaangażowany był Sebastian Vettel, który w Grand Prix Meksyku 2016 ubliżał przez radio Charliemu Whitingowi.

Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA wyklucza używanie określeń, które "mogą naruszyć reputację Federacji, organów, członków lub zarządu". Ponadto zespoły sędziowskie są uprawnione do przekazywania sobie spraw, więc jest duże prawdopodobieństwo, że w Japonii przedstawiciele FIA będą chcieli spotkać się z Guentherem Steinerem.

- FIA ma różne procesy sędziowskie - powiedział Michael Masi. - Słyszałem o komentarzach udzielonych przez radio. Nie usłyszałem ich jednak bezpośrednio, więc nie zamierzam się do nich odnosić. Każdy robi swoją pracę, zarówno sędziowie jak i zespoły. Musimy zachować poziom wzajemnego szacunku - podkreślił Masi. Więcej o F1 przeczytasz na f1wm.pl.

Więcej o: