Kolega z zespołu Roberta Kubicy apeluje o zmiany

George Russell pochwalił wprowadzenie przepisu o minimalnej wadze kierowców i wezwał władze Formuły 1 do przygotowania dodatkowych regulacji dotyczących standardowego rozmiaru kokpitu.
Zobacz wideo

Brytyjczyk ma 185 centymetrów wzrostu i jest jednym z najwyższych zawodników w stawce F1. Od tego roku w serii Grand Prix wprowadzono przepis o minimalnej wadze kierowcy. Jeśli jest ona niższa niż 80 kilogramów, zespół musi umieścić w ściśle określonych miejscach balast wyrównawczy.

Russell uważa, że zapis tej jest "olbrzymią" zmianą na lepsze. Oczekuje jednak dalszych działań. "Zawsze zaliczałem się do lżejszych kierowców, ale przez święta przytyłem około sześć kilogramów. Nie tylko przez jedzenie indyka, także dzięki ćwiczeniom na siłowni!".

"Czuję się teraz zdrowszy. Mam normalną posturę. Wcześniej przy wzroście ponad 180 centymetrów ważyłem 66 kilogramów. Teraz 72, 73 kilogramy. Czuję, że mam więcej energii, czuję się lepiej. Jestem przekonany, że moja dziewczyna zgodzi się z tym, że wyglądam lepiej! Na pewno pozytywne aspekty przeważają nad negatywnymi".

"Formuła 1 naprawdę tego potrzebowała. Myślę, że prawdopodobnie kolejnym krokiem powinno być wprowadzenie standardowego rozmiaru kokpitu we wszystkich bolidach, bo nadal mniejsi kierowcy czerpią z tego korzyści. Wtedy wszystko można ciaśniej upakować i ma się do dyspozycji większą przestrzeń. Można bliżej zamontować chłodnicę i tak dalej... To niekończąca się opowieść".

"Wiem, że w Formule 2 i w Formule 3 mają standardowy rozmiar kokpitu, który można dostosować do kierowcy mierzącego 192 centymetry. Pewnie tego nie dostrzeżecie, fani tego nie dostrzegą, ale bez dwóch zdań zmierzamy we właściwym kierunku".

Russell przyznał, że w poprzednich sezonach utrzymywał tak niską wagę, aby zagwarantować konkurencyjną dyspozycję. "W F2 nie było to żadnym ograniczeniem, ale wiedziałem, że jeśli wskoczę do Mercedesa i będę cięższy niż Lewis czy Valtteri, to będę notował wolniejsze czasy. Chciałem pokazać, na co mnie stać. Nie chciałem żadnych dodatkowych limitów. To czysty zysk w czasach okrążeń".

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1