Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Skontaktuj się z nami
Nasi Partnerzy
Inne serwisy
Zespoły pracują nad nowymi bolidami, w których znajdą się elementy nowego pakietu aerodynamicznego, mającego za cel ułatwić walkę na torze. W jego skład wchodzą uproszczone przednie skrzydło, kanały chłodzące hamulce i deflektory a także efektywniej działający DRS.
Wolff obawia się powtórki z 2009 roku, gdy ekipa Brawna, której zimą groził upadek po wycofaniu się Hondy, wykorzystała przewagę płynącą z zastosowania podwójnego dyfuzora i sięgnęła po mistrzowski tytuł. Sezon ten stał również pod znakiem zawodu, jaki zgotowali ówcześni faworyci: Ferrari i McLaren.
- Myślę, że ze względu na zmiany w przepisach wszystko jest możliwe. Jest niemal tak, jak w sezonie 2009, gdy Brawn wpadł na pomysł z podwójnym dyfuzorem. Mogą pojawić się zespoły, które odkryją luki w przepisach. Inne stajnie ich nie dostrzegą. To może stworzyć różnicę - wyjaśniał Wolff.
- Z tego względu traktujemy poważnie wszystkich konkurentów, niezależnie od tego, czy mówimy o Ferrari, które zakończyło tegoroczną kampanię na drugim miejscu, czy zamykającym stawkę Williamsie. Każdy z zespołów może stworzyć bolid, który okaże się lepszy od naszego. Mamy szacunek do wszystkich zespołów, do ich wysiłków. Wszystkich postrzegamy jako rywali - dodał przy okazji gali FIA w Rosji.
Austriak dodał, że istotnym czynnikiem będzie także niezawodność silników. - Widzimy wyrównywanie się osiągów jednostek napędowych. Przez wiele lat wiedliśmy prym, ale jeśli chcemy pozostać liderem, musimy naciskać bardzo mocno. F1 stała się jednak także formułą wydajności. Trzeba dysponować możliwie najmocniejszym silnikiem, ale musi on dojeżdżać do mety. Nie chodzi wyłącznie o szczytowe osiągi. Chodzi o szczytową niezawodność. Osiągnięcie tej równowagi jest bardzo trudne.
lp. | zawodnik | punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 413 |
2 | Valtteri Bottas | 326 |
3 | Max Verstappen | 278 |
4 | Charles Leclerc | 264 |
5 | Sebastian Vettel | 240 |
6 | Carlos Sainz | 96 |
7 | Pierre Gasly | 95 |
8 | Alexander Albon | 92 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 52 |
11 | Lando Norris | 49 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Daniił Kwiat | 37 |
14 | Nico Hulkenberg | 37 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
lp. | team | punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 739 |
2 | Ferrari | 504 |
3 | Red Bull Racing Honda | 417 |
4 | McLaren Renault | 145 |
5 | Renault | 91 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 85 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 73 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 57 |
9 | Haas Ferrari | 28 |
10 | Williams Mercedes | 1 |