Sport.pl

Daniel Ricciardo zdradza, dlaczego odejdzie z Red Bulla do Renault

Daniel Ricciardo wyjaśnił, kiedy podjął decyzję o dołączeniu do Renault w przyszłym sezonie. - Nawet podczas weekendu Grand Prix w Budapeszcie nie byłem pewny, co postanowię - powiedział Australijczyk.

Ricciardo zszokował Red Bulla na początku przerwy letniej poprzez podpisanie kontraktu z Renault zamiast z Red Bullem, tak jak jego obecny pracodawca się spodziewał. Doradca do spraw sportów motorowych w Red Bullu, Marko, przyznał, że nie rozumie tej decyzji i myślał, że Ricciardo podpisze nowy kontrakt podczas testów po Grand Prix Węgier. Ricciardo wyjaśnił, jak doszło do decyzji o podpisaniu kontraktu z Renault, dokładnie w tym czasie.

„Nie wiedziałem o tym już od tygodni, czy miesięcy” – ujawnił Ricciardo. „Wszystko wydarzyło się mniej więcej wtedy, gdy to ogłosiłem, tuż przed letnią przerwą. Nad Renault zastanawiałem się już od jakiegoś czasu, nie pojawili się znikąd w ostatniej chwili. Byłem naprawdę w kropce,  co z tym zrobić i cały proces zabrał mi nieco czasu. Nawet podczas weekendu w Budapeszcie nie byłem pewny, co postanowię”.

Lance Stroll: mój tata to fajny gość, mam nadzieję, że mnie wybierze

Nieprzespane noce Ricciardo

„Pojechałem w testach we wtorek i miałem nieco czasu, by o tym pomyśleć i w czasie tych 48 godzin podjąłem decyzję. To nie było łatwe. Było wiele czynników, nad którymi myślałem. Gdy wszystko zważyłem i przemyślałem, to odpowiedzią było nowe wyzwanie i zmiana otoczenia, tego chyba potrzebowałem”.

Ricciardo przyznał, że nie przespał kilku nocy, myśląc o odejściu z Red Bulla. W końcu z tą ekipą wygrywał w tym sezonie dwa wyścigi, tymczasem Renault nie było nawet na podium od czasu powrotu do stawki w 2016 roku.

Racing Point Force India z licencją. Zespół może wystartować w Grand Prix Belgii

"Marko zaskoczony? Raczej rozczarowany"

Marko przyznał, że Red Bull zaoferował Ricciardo wszystko, o co prosił, a Australijczyk nie ukrywał, że był „nieco zdenerwowany”, gdy informował zespół o odejściu. Zadzwonił do Marko i szefa zespołu, Christiana Hornera w czwartek po GP Węgier, a jego przejście do Renault zostało potwierdzone dzień później.

Ricciardo ujawnił: „On (Marko) zna mnie od 10 lat i myślę, że wyczuł czasami frustrację albo coś co się we mnie zmieniło, więc myślę, że nie był do końca zaskoczony. Był nieco rozczarowany, że odchodzę. Miło wiedzieć, że byłem tam pożądany i chcieli, bym został. Wszystko poszło spokojnie i w atmosferze szacunku, to wszystko o co mogłem prosić”.

Pośród wszystkich czynników, jakie Ricciardo musiał rozważyć był również ten, że Red Bull zmienił dostawcę silników na Hondę i w przyszłym roku będzie korzystał z ich jednostek napędowych, pomimo problematycznej historii z McLarenem.

Zapytany przez serwis Autosport, jak duży wpływ na jego decyzje miał ten fakt, Ricciardo odpowiedział: „Nie było jednego czynnika. Honda ciągle musi udowodnić swoje miejsce w czołówce. Najważniejszym czynnikiem był fakt, że chciałem zmienić scenerię. Nie chodziło zbytnio o silnik, czy finanse”.

Horner przyznał również, że Ricciardo nie chciał jeździć u boku Maxa Verstappena. „Nie to najkrótsza odpowiedź” – przyznał Ricciardo gdy zapytano go o to, czy uciekł od Verstappena. „Byliśmy równo traktowani przez zespół, może z zewnątrz pojawiły się o to obawy, ale z ręką na sercu mogę powiedzieć, że nie było nawet najmniejszych przejawów tego”.

Czytaj więcej o F1 na f1wm.pl

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1