- Obecne kaski są najbezpieczniejszymi na świecie, ale nowy standard wyniesie je na jeszcze wyższy poziom. To bardzo ważne, że dzięki naszym badaniom cały czas dokonujemy postępów w dziedzinie bezpieczeństwa. Właśnie dlatego wymagamy, aby wszyscy producenci podporządkowali się zaostrzonym standardom - mówił Laurent Mekies, dyrektor do spraw bezpieczeństwa w FIA.
Najważniejsze zmiany dotyczące konstrukcji kasków to m.in. obniżona o 10mm część czołowa nad przednią szybką, co ma zwiększyć bezpieczeństwo w przypadku uderzeń np. częściami wyrzucony spod kół poprzedzającego auta. W nowych kaskach ma też zostać zwiększone bezpieczeństwo po ich bokach, poprzez lepsze dopasowanie do konstrukcji zagłówków, tak by jak najlepiej pochłaniać energię uderzenia. Kaski będą także bardziej odporne na zgniecenia i przebicia.
Projekt nowych kasków był opracowywany we współpracy z czołowymi producentami takimi jak Stilo, Bell Racing, Schuberth oraz Arai.
Od 2019 roku z nowych kasków będą musieli korzystać w F1 wszyscy. Szybko zostaną też wprowadzone do innych serii wyścigowych.