Czyżby Red Bull znalazł sposób na problem z KERS? Podyskutuj z autorem bloga Raj One ?
Tegoroczny bolid Red Bulla ma według konstruktorów zaskakiwać siłą docisku, która znacznie spadła od czasu zakazania nadmuchu dyfuzorów.
- RB7 było skonstruowane wokół dyfuzorów nadmuchu. W tym roku musieliśmy cofnąć się do czasu, kiedy ich nie było i przyjrzeć się bliżej jak ulepszaliśmy bolid ze zwykłym wydechem - powiedział Adrian Newey, główny konstruktor nowego samochodu.
"Uwagę w nowym bolidzie zwraca wielka dziura w nosie przy przednim zawieszeniu. Wygląda na to jak kanał powietrzny, ale nie wiadomo dokąd to powietrze ma zmierzać. Możliwe, że to nowy sposób chłodzenia KERS i baterii. Z tym systemem w zeszłym roku Red Bull miał problem. Być może ma to poprawić aerodynamikę tylnej części samochodu" - zauważyli dziennikarze BBC.
- Mamy coś, co wygląda dużo lepiej. Nasz samochód nie jest tak brzydki jak Ferrari, ale też nie wygląda jak McLarena, który w ogóle nie posiada zagięcia na nosie. Nasz nos jest nieco mniejszy i bardziej elegancki - skomentował wygląd nowego bolidu Helmut Marko z Red Bulla.
W minionym sezonie Red Bull zwyciężył aż 12 razy, z tego 11 na najwyższym stopniu podium stawał aktualny mistrz świata, Sebastian Vettel. Zapytany podczas prezentacji o cele na ten rok powiedział:
- Zrobimy to raz jeszcze! Oczywiście, mieliśmy wspaniały rok i zawsze będziemy porównywali nasz kolejne występy do tych z 2011. Niemalże w każdym wyścigu stawaliśmy na podium [18/19 wyścigów], zobaczymy, czy to się uda z RB8.
Nowy bolid ma dać Red Bullowi trzecie z rzędu mistrzostwo świata w klasyfikacji konstruktorów i kierowców.