Lotus + Renault = sukces?

Lotus Renault GP - kierowcą tego zespołu będzie w sezonie 2011 Robert Kubica. Polak nie zmienił pracodawcy, to pracodawca zmienił nazwę. To efekt połączenia stajni wyścigowej Renault z koncernem Lotus Group. Stajni z dużym dorobkiem w historii Formuły 1.

Lata 60.

Jim Clark za kierownicą Lotusa 33 Climax 16 lipca 1966 roku podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 (1963, 1965) był w tym wyścigu czwarty. Dwa lata później jego przygoda z Lotusem zakończyła się tragedią. Clark zginął w wyścigu Formuły 2 na torze Hockenheim w Niemczech. W jego Lotusie 48 wybuchła opona i bolid Brytyjczyka rozbił się na drzewie. Do dzisiaj w miejscu wypadku stoi krzyż upamiętniający śmierć Clarka.

Lata 70.

Ronnie Peterson w Lotusie z roku 1974 (model Lotus Ford 72E) w trakcie rywalizacji o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na torze Brands Hatch Szwed wykręcił wówczas 10. miejsce.

1978: złe miłego początki

16 lipca 1978 - Lotusy w wersji 79 Ford Cosworth DFV 3.0 V8 w akcji podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch. Z przodu Amerykanin Mario Andretti, tuż za nim Szwed Ronnie Peterson. To nie był udany wyścig zarówno dla kierowców jak i dla ich zespołu. Żaden z bolidów Lotusa nie dojechał do mety...

1978: podwójne podium

...nieco ponad miesiąc później Lotus triumfował. 27 sierpnia 1978 roku Andretti wygrał GP Holandii, a Peterson (na zdjęciu) był drugi. W tym roku Lotus wygrał klasyfikację konstruktorów, a Andretti świętował triumf indywidualny.

Pit Stop 1981

Trening przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone w 1981 roku. Za kierownicą Elio de Angelis, obok bolidu ówczesny właściciel zespołu Colin Chapman (w czarnej czapce, z lewej strony).

Era Senny

Maj 1986, Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps. Johnny Dumfries w swoim Lotusie 98T przejechał zaledwie siedem okrążeń. Wypadł z trasy i nie ukończył wyścigu. Zdecydowanie więcej szczęścia miał jego kolega z zespołu Ayrton Senna. Brazylijczyk był drugi.

Lotus-Lamborghini

GP Belgii 1990 - w bolidach zespołu Lotus-Lamborghini Brytyjczycy Derek Warwick i Martin Donnelly. Swoimi ''102'' wjechali na metę odpowiednio na 11. i 12. miejscu.

Lotus, czy nie Lotus?

Luty 2010. Lotus T127 F1 ze stajni Tony'ego Fernandesa w trakcie testów na torze Circuito De Jerez. Spór, o to czy zespół Malezyjczyka był i jest kontynuatorem tradycji Lotusa trwa do dzisiaj... w sądzie.

Lotus 2011

Środa, 8. grudnia 2010. Koncerny Renault i Lotus Group ogłaszają połączenie. W efekcie nowym-starym pracodawcą Roberta Kubicy będzie zespół Lotus Renault GP.