Robert Kubica w Renault? Może go przekonać coś małego...

Robert Kubica wreszcie będzie się mógł pościgać na rajdowych trasach? Jeśli tylko podpisze kontrakt z zespołem Renault, będzie to łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Borowczyk: Kimi ma czym startować, Kubica nie  ?

Renault zamierza mocno zwiększyć swoje zaangażowanie w rajdy samochodowe. Francuski portal rally-news.fr informuje, że wiosną 2010 roku na trasy wyruszy małe Renault Twingo R2. Wcześniej bojowo i agresywnie wyglądająca rajdówka zaliczy kilka występów pokazowych.

Jest to wiadomość, która może spodobać się szczególnie Robertowi Kubicy. Polski kierowca po ogłoszeniu przez BMW odejścia z F1, rozpoczął negocjacje nowego kontraktu na przyszły sezon. Kubica uwielbia rajdy i wielokrotnie powtarzał, że chętnie spróbowałby swych sił na odcinkach specjalnych już teraz, ale bawarski koncern nie przygotowuje rajdowych maszyn.

Lepiej wygląda sytuacja Kimi Raikkonena, który regularnie startuje Fiatem Punto S2000 i według plotek rozważa nawet zmianę dyscypliny. Fin w F1 jest kierowcą Ferrari, czyli marki należącej do dużego koncernu Fiat. Ma więc swobodny dostęp do rajdowego zaplecza firmy i prawo jeżdżenia rajdowym Punto.

Kubicę w ostatnim okresie bardzo często wiąże się z zespołem Renault, z którego ma odejść lider i były dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso. Zespół Flavio Briatore jest poza tym jedną z najkorzystniejszych ofert pod względem sportowym, bo posiada zaplecze, dzięki któremu można stworzyć konkurencyjny bolid F1.

Poza Renault rajdowe auta w swym arsenale mają też Red Bull (jest sponsorem kilku prywatnych ekip) i Toyota (inwestuje w rajdową kategorię S2000). Gdyby Kubica podpisał kontrakt z Renault, mógłby nie tylko testować rajdowe wersje Clio (auto już z powodzeniem startuje w rajdach) i Twingo, ale także wzmocnić marketingowy efekt tych przedsięwzięć, startując okazjonalnie w regionalnych imprezach.

Twingo R2 zostanie zbudowane na bazie nowych przepisów FIA. Zgodnie z nimi stworzono kategorię R2 - tanie samochody dla młodych kierowców. Auto będzie miało pod maską silnik o pojemności 1600 cm3, profesjonalną sportową sekwencyjną skrzynię biegów, zmodyfikowane zawieszenie i ulepszone hamulce. Wszystkie przeróbki będą rozprowadzane przez Renault Sport pod postacią tzw. kitu, czyli zestawu. Każdy kierowca będzie mógł taki komplet zamontować w swoim Twingo.

Głównymi konkurentami rajdowego "malucha" Renault będą Ford Fiesta i Citroen C2 zbudowane według tej samej homologacji. Renault chce stworzyć w poszczególnych krajach lokalne puchary rajdowe dla kierowców startujących Twingo. Od polskiego importera marki zależeć będzie, czy taki puchar wystartuje także w Polsce.

Pozyskanie przez Renault F1 Kubicy nie tylko przybliży taką inwestycję, ale może nawet skłonić Francuzów by pozwolili naszemu kierowcy odbyć kilka startów w celach promocyjnych.

Pit Stop: Kubica flirtuje z Brawn GP. Czy dobrze robi? Gwiazdy WRC: Raikkonen wykonał dobrą robotę - czytaj tutaj >

Sprawdź się na torze F1 - zagraj ?

Głowa Loeba - już jest w F1 ?

Raikkonen w WRC? - Fiat ma spektakularny plan ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.