Kubica lepszy od Alonso? Zagraj w wygraj Formułę 1 ?
F1. Kubica to uliczny wojownik. W Monaco nie poszedł na kompromis
- Na bardziej konwencjonalnych torach, gdzie jest mnóstwo miejsca i decyduje głównie aerodynamika bolidu, Kubica może próbować walczyć o miejsca w pierwszej dziesiątce kwalifikacji, choć jego bolid zapewnia mu miejsce raczej w drugiej dziesiątce. Ale w Monako gotowość kierowcy do jechania na granicy ryzyka i z niesamowitą precyzją jest warta o wiele więcej - tłumaczy trzecie miejsce Kubicy w GP Monako komentator BBC Mark Hughes. Dziennikarz przytacza też słowa Permaine'a wyjaśniające czemu bolid Renault był drugi w kwalifikacjach.
Jak to możliwe, ze Kubica, który ma wolniejszy bolid od Red Bulla, Ferrari, Mercedesa i McLarena był w czasówce drugi? Problemem Renault jest niemożność odpowiedniego rozgrzania opon z powodu braku siły docisku, takiej jaką mają rywale. Kierowcy musieli rozgrzewać opony manewrami na wąskim torze, a Kubica, dzięki umiejętnościom, mógł to robić na granicy ryzyka.
Dotychczasowe miejsca Kubicy w tegorocznych występach to: w Bahrajnie 11. (został w zamieszaniu uderzony przez Sutila), w Australii 2., w Malezji 4., w Chinach 5., w Hiszpanii 7., w Monako 3.
Szef Lotus Racing: ? Zlikwidujmy niebieskie flagi