Kubica w Rallye du Var. Kubica: Powinniśmy dobrze się bawić

- Robert Kubica i Michał Kuśnierz zakończyli opisywanie trasy i sprawdzili swoje Renault Clio R3 Maxi na odcinku testowym - donosi portal F1.pl. Polacy wystartują w piątek w Rallye du Var, ostatniej rundzie rajdowych mistrzostw Francji. Relacja na żywo z rajdu od 15 na Sport.pl.

Zobacz Kubicę na odcinku testowym - Zczuba.tv  ?

- Jesteśmy po dwóch dniach zapoznania z trasą. To wyczerpujące zadanie, bo ze względu na dużą liczbę zakrętów w tych okolicach kilometry oesowe długo się ciągną. Odcinki specjalne są dość zróżnicowane. Niektóre są bardzo rytmiczne, z równym asfaltem. Inne z kolei są bardziej zdradliwe, jeśli chodzi o zmienność warunków. Jest trochę liści na drodze, trochę miejsc z błotem i trzeba będzie się szybko dostosowywać i przewidywać zmiany warunków - mówi Kubica.

Kubica i Kuśnierz w czwartkowe popołudnie wykonali sześć przejazdów odcinka testowego, wytyczonego na odcinku drogi RD25 z Le Muy do Sainte Maxime.

Pierwszy etap rajdu składa się z trzech odcinków specjalnych, a Kubica zakłada ostrożny początek. - Pierwszy odcinek jest bardzo ciasny, zakręt przechodzi w zakręt - opowiada kierowca. - Drugi jest bardziej dziurawy, w leśnych partiach jest dużo liści na drodze, a nierówna nawierzchnia podbija samochód. Trzeci oes liczy 33 kilometry i będziemy go jechali po zmierzchu. Trochę przypomina tor wyścigowy, bo przyczepność jest na dość równym poziomie.

Po dwóch startach za kierownicą Clio z włoskiej ekipy DP Autosport, Kubica przesiadł się do rajdówki wystawianej przez Chazel Technologie Course. Na białym samochodzie widnieją naklejki Renault F1 Team.

- Ogólnie "R-trójki" spisują się podobnie, jeśli samochód jest dobrze przygotowany. W poprzednich startach, jeśli nie było problemów, auto jechało bardzo dobrze. Jeśli nie będzie dużych wpadek z opisem i zachowamy margines bezpieczeństwa, to powinniśmy dobrze się bawić - dodał polski kierowca.

Rallye du Var: prawdziwy test rajdowych umiejętności Kubicy Najświeższe informacje o Kubicy - na F1.pl >

Więcej o:
Copyright © Agora SA