Kubica przed GP Monako. Na torach dla artystów jest doskonały

Jeśli Robert Kubica chce wreszcie odbić się od dna klasyfikacji generalnej, to nie ma do tego lepszego miejsca niż tor W Monako, gdzie przed rokiem Polak zajął drugie miejsce. "Być może także i tym razem ruletka na torze dla artystów przyniesie mu szczęście" - pisze serwis F1.pl

Bolid BMW Sauber F1.09 nadal mocno odstaje od czołówki, ale w Księstwie Grimaldich nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, jak chociażby w GP Hiszpanii. Poza tym Kubica doskonale sobie radzi na ulicznych obiektach, gdzie o sukcesie decyduje precyzja, odwaga i umiejętność jazdy pomiędzy stalowymi barierami.

- Jestem wielkim fanem ulicznych torów, więc z niecierpliwością czekam na Monako - mówi krakowianin przed weekendem w księstwie hazardu. - Zawsze dobrze się tam czułem, a jazda pomiędzy barierami i murkami sprawia mi wiele frajdy. Margines błędu praktycznie nie istnieje, co sprawia, że zawody są niezwykle interesujące. Oczywiście trudno przewidzieć, jak będą się tam zachowywały samochody z nową aerodynamiką i ogumieniem typu slick. Więcej dowiemy się w czwartek - mówi dla serwisu F1.pl ..

Główny inżynier BMW Sauber Willy Rampf podkreśla, że przed GP Monako ze względu na nowe przepisy nie będzie można zastosować dodatkowych pakietów aerodynamicznych. - Monako to najwolniejszy obiekt w kalendarzu F1 - opowiada Niemiec. - Dawniej przygotowywaliśmy tutaj specjalny pakiet aerodynamiczny, z wieloma dodatkowymi skrzydełkami. Teraz to już przeszłość, ponieważ nie pozwala na to regulamin. W efekcie samochody będą jeździły z podobną siłą docisku, jak tydzień temu w Barcelonie.

Czego może się spodziewać Kubica w Monako - czytaj w serwisie F1.pl ?

Copyright © Agora SA