Podwójny dyfuzor to część podwozia, która dociska bolid do powierzchni toru. W pierwszych dwóch wyścigach tego sezonu tylko zespoły Brawna, Toyoty i Williamsa go zastosowały. Pozostałe zaskarżyły to rozwiązanie jako nielegalne.
Wątpliwości skarżących budziły otwory w dyfuzorach, ale Trybunał uznał, że "nie są to dziury, lecz przestrzenie pomiędzy powierzchniami. Natomiast same powierzchnie nie mają otworów w rozumieniu artykułu 3.12.5 Regulaminu Technicznego".
Innym argumentem podnoszonym przez teamy były koszty, które będą musiały ponieść, by przebudować swoje bolidy. miało to stać w sprzeczności z programem redukcji kosztów w Formule 1. W tym przypadku Trybunał tez nie podzielił ich stanowiska. "Możliwość poniesienia kosztów związanych z rozwojem przez zespoły, które nie posiadają podwójnego dyfuzora, nie może być czynnikiem wpływającym na wydanie orzeczenia w sprawie legalności tego rozwiązania" - czytamy w uzasadnieniu. Dyfuzory są legalne - decyzja nie mogła być inna
Więcej o uzasadnieniu Trybunału w sprawie dyfuzorów - czytaj na portalu f1.pl ?